11/12 säsongens outfits!

11/12 säsongens outfits!

Jakke: Saga Anomie 3L og O'Neill Explorer series(Gore-tex)(har ingen bild)
Bukse: Saga Anomie 3L
Hjelm: Giro 9
Googles: Oakley Splice Simon Dummont
Sko: Salomon Quest
Powski; Armada JJ 2011 med Baron(Har F12 på dei no, men jeg og broren min skal bytte)
Park/Funskis: Line Afterbang med Marker Jester
Stavar: Ett par i parken og ett par med telescop(?)stavar til turar
Ekstra: Dakine Heli Pro DXL, feller, bandanas

Ganske fornøyd med det her set-upet! :)

11/12 säsongens outfits!
richie_sthlm sa:
Förlåt men jag ser vissa likheter med en kändis :lol::cool:;)
Men din outfit ser schysst ut. Hoppas det e oki att jag skojar lite...
623168_267_200.jpg

11/12 säsongens outfits!
Igel sa:
richie_sthlm sa:
Förlåt men jag ser vissa likheter med en kändis :lol::cool:;)
Men din outfit ser schysst ut. Hoppas det e oki att jag skojar lite...
http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/2080/623168_267_200.jpg
Man ber inte om ursäkt på freeride för något sådant. Förövrigt ÄR det inget att be om ursäkt för. Tycker gubben har* stil.

Senast ändrad:
11/12 säsongens outfits!
11/12 säsongens outfits!
11/12 säsongens outfits!
det här blir nog setupen för mig 2011-2012. några tips på om jag borde ändra något?

sen vet jag inte vad jag ska köra på huvudet. funderar på en helt-pro furly-yeti eller solveig :P

6a2020111211321f77.jpg

Senast ändrad:
11/12 säsongens outfits!
PNej jobbade då :P Bor 20 mil från skövde inget jag åker till för skojjs :P

Senast ändrad:
11/12 säsongens outfits!
Ny på forumet, redo för ny säsong. Varit i alperna i alla år, men gör första säsongen i år! Lite funktions- och prylnörd, yrkesskada...

Skalplaggen är från Peak Black Light-serien, hjälmen en Sweet Rambler med ett par Oakley Splice på. Stavarna är Scotts Remit med lite fetare truga. Grymt lätta och sköna dessutom!

Åker ner med ett par pistracer, Völkl Tigershark 10 FT. Blir till att skaffa sig ett par fetare lagg när man kommer ner, typ Shogun eller några som inte är alltför saftiga i pris. Inte långt kvar nu! Längtar som fan!

11/12 säsongens outfits!
Linqid sa:
Ny på forumet, redo för ny säsong. Varit i alperna i alla år, men gör första säsongen i år! Lite funktions- och prylnörd, yrkesskada...

Skalplaggen är från Peak Black Light-serien, hjälmen en Sweet Rambler med ett par Oakley Splice på. Stavarna är Scotts Remit med lite fetare truga. Grymt lätta och sköna dessutom!

Åker ner med ett par pistracer, Völkl Tigershark 10 FT. Blir till att skaffa sig ett par fetare lagg när man kommer ner, typ Shogun eller några som inte är alltför saftiga i pris. Inte långt kvar nu! Längtar som fan!

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/63e4d11844df996a1caefbbf9fb8cf52.jpg[/url]
fruktansvärt cleant, om än inte så roligt med helsvart, kanske. sen tycks vi ha olika uppfattning om vad "ett par fetare lagg" innebär, men det är en annan historia... :)

11/12 säsongens outfits!
Tack! Har en liten skrikigare outfit som köptes förra året, med turkos jacka och limegröna brallor så då kändes det perfekt med en clean och lite \"hårdare\" outfit denna gången! Kan man variera sig lite.

Haha ja, jag är ju den som älskar att flyga ner för en nypistad backe så \"fetare\" i mitt fall är ett par schyssta allround-skidor... ;) 101 i midja är inte smalt i min värld!

11/12 säsongens outfits!
Linqid sa:
Tack! Har en liten skrikigare outfit som köptes förra året, med turkos jacka och limegröna brallor så då kändes det perfekt med en clean och lite \"hårdare\" outfit denna gången! Kan man variera sig lite.

Haha ja, jag är ju den som älskar att flyga ner för en nypistad backe så \"fetare\" i mitt fall är ett par schyssta allround-skidor... ;) 101 i midja är inte smalt i min värld!
jag började misstänka att vi var från olika planeter helt och hållet! bifogar en bild för att förklara...

11811.jpg

la bara till ett av fyra par skidor här, mina slalomskidor med 110 mm midja - så "smala" att jag inte tror att jag kommer använda dem förrän möjligen i april... :)

så ja, det ser väl ut som att jag blir min egen pridefestival i år! :)

Senast ändrad:
11/12 säsongens outfits!
110 i midja smalt? Jag känner på mig att det är lite halvtypiskt för detta forumet... haha. Annars var ju skidorna riktigt schyssta i looken! Av nyfikenhet, hur breda är dina bredaste? ;)

Schyssta kläder! Norröna eller? Alltid kul med färg, och jag kommer sagt köra även med mitt färgglada ställ i år.
Handskar från Hestra är fan det enda rätta.

11/12 säsongens outfits!
Linqid sa:
110 i midja smalt? Jag känner på mig att det är lite halvtypiskt för detta forumet... haha. Annars var ju skidorna riktigt schyssta i looken! Av nyfikenhet, hur breda är dina bredaste? ;)

Schyssta kläder! Norröna eller? Alltid kul med färg, och jag kommer sagt köra även med mitt färgglada ställ i år.
Handskar från Hestra är fan det enda rätta.
de bredaste är 143 (och går fortfarande finfint i pisten)!
yes, det är norröna. klassiska lofoten!

11/12 säsongens outfits!
Skidor: Mastermind (10/11) + Suspect (11/12)
Hjälm: POC Receptor Bug
Pjäxor: Full Tilt Booter
Gogglar: Quiksilver Q2
Jackor: Quiksilver Return + Quarter
Byxor: Quiksilver Plan B
Stavar: Line Pin

11/12 säsongens outfits!
.
svart
googlar
ansikte
svart
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
svart svart
svart svart
svart svart
k2k2k2k2k2k2k2k2 <- skulle liknat en gubbe..

11/12 säsongens outfits!
Dannepanne sa:
.
svart
googlar
ansikte
svart
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
svart svart
svart svart
svart svart
fyfan va dope!

11/12 säsongens outfits!

Goggle:Anon Solace Swirl/Gold Chrome
Jacka:Burton Restricted Druid
Byxor:Burton Restricted Gungeon Cargo
Boots:Burton Ruler Black
Bindningar:Burton CO2 Est
Bräda:Burton Custom 2011

Ev. en hjälm på det med.

11/12 säsongens outfits!
linder sa:
Devv sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/dfd135d22e1a9232c1d04090be9b0de9.jpg[/url]

Goggle:Anon Solace Swirl/Gold Chrome
Jacka:Burton Restricted Druid
Byxor:Burton Restricted Gungeon Cargo
Boots:Burton Ruler Black
Bindningar:Burton CO2 Est
Bräda:Burton Custom 2011

Ev. en hjälm på det med.
Förutom mössan och turistglipan så såg det fett ut :D
Haha tack :D Ber om ursäkt för turistglipan. Mössan får bytas ut när jag hittat en passande hjälm!

11/12 säsongens outfits!
11/12 säsongens outfits!
Dannepanne sa:
.
svart
googlar
ansikte
svart
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
vitt svartsvart vitt
svart svart
svart svart
svart svart
Det här behöver vi bild på skulle jag påstå! Verkar fett nice i alla fall

11/12 säsongens outfits!

Jakke: Sweet Supernaut
Bukse: Sweet Supernaut R
Ski: Armada JJ m/Tour F12 og Line Blend m/Jester eller Griffon(Blir bestilt ikveld)
Stavar: Dont know
Boots: Har Salomon Quest 10, men skal kjøpe Full Tilt Konflict om jeg får solgt Quest
Hjelm: Sweet Trooper eller Giro G9
Googles: Oakley Splice Simon Dummont
Bandana: Field Prod. standard
Sekk: Dakine Heli Pro DXL. Usikker på farge

Ja, er usikker på om jeg skal velge svart eller kvit hjelm. Hva synst dere?
Kan selge Sweet hjelmen for rundt 1000,- til ein venn - så usikker på om det er verdt det å bruke den da..

Tillbaka
Topp