Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åldersgränsen är det affären som satt upp, inte redbull. Konstigare än så är det inte.rosenperla sa:Låter underligt :S Jag och min 14åriga lillebror och hans jämnåriga kompis var i skidbacken för någon vecka sen och då delade dom ut gratis redbull. Fast dom nekade dom som så ut som 12, men min brorsa o hans polare fick redbull. Jag tycker det vore konstigt om det är 18 årsgräns i affären men inte i skidbacken :P
Hahaha håller medLEAF sa:hhaha, det va det dummaste jag har hört, ring sverker på plus
håller med ? jag menar visst är det många unga killar /tjejer som köper energi drycker på rasterna så förstår jag att dom kan bli speedade och uppspelta på lektionstid...och redbull som företag har ju ingenting emot förbudet om ni läser... visst dom är ingeting för barn och kännsliga viljet står på burken det borde menas ungefär till 14-15 år att man börjar bli mogen för redbull..det är butikerna i sig som har förbudet.. sen är det ålders gräns så är det sluta lipa förfan och köp det någon annan stans eller be er mor och far ''langa'' ¨åt eregge87 sa:Åldersgränsen är det affären som satt upp, inte redbull. Konstigare än så är det inte.rosenperla sa:Låter underligt :S Jag och min 14åriga lillebror och hans jämnåriga kompis var i skidbacken för någon vecka sen och då delade dom ut gratis redbull. Fast dom nekade dom som så ut som 12, men min brorsa o hans polare fick redbull. Jag tycker det vore konstigt om det är 18 årsgräns i affären men inte i skidbacken :P
Precis, som att vissa affärer väljer att inte sälja tändare till minderåriga.Pizzaaugust sa:Det är väl f.ö ingen lag om detta än så att köpa är lagligt. däremot har vissa affärer valt att inte sälja till yngre
tycker det låter mycket vettigt faktiskt!TheFibretech sa:Men borde inte detta vara redbull i sig som ansvarar över? Dom gör en dryck som dom självklart vill ska sälja så bra det går och ioch med att det inte är olagligt så måste väl dom bestämma om deras återförsäljare ska ha någon åldersgräns eller inte?
Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.jibbkrille sa:vad äre för löjligheter, vafan såklart man mår dåligt om man dricker för mycket redbull. ofta man dricker 2 varje dag liksom:S
Man mår dåligt av cola också
Det tycker inte jag. Börjar redbull ställa krav på butiken kan dom helt enkelt sluta att köpa in drycken. För redbulls del kan ju butiken lika gärna hälla ut drycken i vasken, bara dom köper mer sedan.ADouhan sa:tycker det låter mycket vettigt faktiskt!TheFibretech sa:Men borde inte detta vara redbull i sig som ansvarar över? Dom gör en dryck som dom självklart vill ska sälja så bra det går och ioch med att det inte är olagligt så måste väl dom bestämma om deras återförsäljare ska ha någon åldersgräns eller inte?
Småbarn har ju redan sjukt mycket energi så varför ska dom behöva bli hypade av energidryck?Pl0PPEN sa:jaag tkr det e helt cp av ica!
asså det är ju mest 15 åriga som köper och lite p12or det e ju typ majjoritteten som köper, right?
Med tanke på hur du verkar bete dig så kan du inte vara en dag över 10, och då är det ganska bra att de nekar dig till att köpa.mattte sa:nu har dem ju skaffat 18 årsgräns på coop och 15 årsgräns på willy;s.
en kompis och jag Skulle gå till coop och köpa redbull.
vi kom till kassan och kassörskan: är du arton?
kompisen: vaa? nää
k: man måste vara arton för att köpa energidrycker!
jag: VARFÖR DET?
k: jag vet inte det är bara så
j: ni kommer förlora massa kunder! ni kommer gå i konkurs!
k: nää, det tror jag inte
j: men det tror jag!
gick därifrån samtidigt som jag sa: ska fan aldrig komma hit igen!!
venne, men om du går på stan elr nåt ser du ibland p12 med mtb cyklar som dricker monster!linder sa:Småbarn har ju redan sjukt mycket energi så varför ska dom behöva bli hypade av energidryck?Pl0PPEN sa:jaag tkr det e helt cp av ica!
asså det är ju mest 15 åriga som köper och lite p12or det e ju typ majjoritteten som köper, right?
haha sant!linder sa:Småbarn har ju redan sjukt mycket energi så varför ska dom behöva bli hypade av energidryck?Pl0PPEN sa:jaag tkr det e helt cp av ica!
och mår han bra?Victors sa:Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.jibbkrille sa:vad äre för löjligheter, vafan såklart man mår dåligt om man dricker för mycket redbull. ofta man dricker 2 varje dag liksom:S
cool killeVictors sa:Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.jibbkrille sa:vad äre för löjligheter, vafan såklart man mår dåligt om man dricker för mycket redbull. ofta man dricker 2 varje dag liksom:S