18 års gräns på REDBULL?

18 års gräns på REDBULL?
Låter underligt :S Jag och min 14åriga lillebror och hans jämnåriga kompis var i skidbacken för någon vecka sen och då delade dom ut gratis redbull. Fast dom nekade dom som så ut som 12, men min brorsa o hans polare fick redbull. Jag tycker det vore konstigt om det är 18 årsgräns i affären men inte i skidbacken :P

18 års gräns på REDBULL?
rosenperla sa:
Låter underligt :S Jag och min 14åriga lillebror och hans jämnåriga kompis var i skidbacken för någon vecka sen och då delade dom ut gratis redbull. Fast dom nekade dom som så ut som 12, men min brorsa o hans polare fick redbull. Jag tycker det vore konstigt om det är 18 årsgräns i affären men inte i skidbacken :P
Åldersgränsen är det affären som satt upp, inte redbull. Konstigare än så är det inte.

18 års gräns på REDBULL?
man börjar ju undra vart vägen är påväg då man inte får köpa redbull om man inte är 18år,vafan snart kommer dom väl stoppa åldersgräns på cola för det innehåller ju också koffein..

18 års gräns på REDBULL?
Jag läste i tidningen att det var pga skolbarn sm köpte redbull istället för lunch. De stod att de blev "höga" på lektionerna...
Ska de hålla på så här kan de lika gärna sätta artonårsgräns på allt som innehåller koffien överhuvud taget!
Tror de inte att man har tillräckligt gott omdöme eller är det bara den här lilla larviga skolincidenten som orsakat denna överdrivet drastiska åtgärd?
Ska de förbjuda koffein kan de väl förbjuda socker, fett och all alkohol när de ändå håller på?
Nae! Skit är vad det är!

18 års gräns på REDBULL?
vad äre för löjligheter, vafan såklart man mår dåligt om man dricker för mycket redbull. ofta man dricker 2 varje dag liksom:S
Man mår dåligt av cola också

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
egge87 sa:
rosenperla sa:
Åldersgränsen är det affären som satt upp, inte redbull. Konstigare än så är det inte.
håller med ? jag menar visst är det många unga killar /tjejer som köper energi drycker på rasterna så förstår jag att dom kan bli speedade och uppspelta på lektionstid...och redbull som företag har ju ingenting emot förbudet om ni läser... visst dom är ingeting för barn och kännsliga viljet står på burken det borde menas ungefär till 14-15 år att man börjar bli mogen för redbull..det är butikerna i sig som har förbudet.. sen är det ålders gräns så är det sluta lipa förfan och köp det någon annan stans eller be er mor och far ''langa'' ¨åt er :) !!!!

18 års gräns på REDBULL?
Jag var också på Ica Maxi och köpte Red Bull. Dock behövde jag inte visa leg och jag kom ihåg den här tråden och frågade om man inte skulle behöva göra detta. Hon i kassan sa att de inte är lag på detta och därför behöver hon inte göra det men hon visste att de var en del mammor som jobbade där som inte tyckte sina barn borde dricka Red Bull vilket gör att dom inte tycker andra borde det heller. Därför kan man då ha lite otur och träffa på en så kallad "Anti-Red Bull-Morsa" och behöva visa leg! Jag frågade att eftersom de inte är lag på det så borde man ju kunna neka att visa leg, men det visste hon inget om.

Så mitt tips lyder: Akta dig för Anti-Red Bull-Morserna! :O

snestreck Pepp

18 års gräns på REDBULL?
Det kan tydligen skapa obalans i hjärtrytmen för vissa känsliga personer. Sedan bör man heller inte dricka Redbull i samband med alkohol, speciellt inte om man ska upp på dansgolvet efteråt, finns dokumenterade dödsfall på just den typen av händelser. Bortser man från dessa punkter borde det vara ganska så lugnt kan jag tycka.

18 årsgräns, nja snarare 16. Passar bra då man får köpa sin första lättöl.

http://www.expressen.se/1.424700
http://www.expressen.se/1.532147
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/106148-dog-av-red-bull

Senast ändrad:
18 års gräns på REDBULL?
..

en skön blandning av just koffein, taurin, glukuronolakton och socker gör dessa energidrycker rätt galna, jag är sjukligt beroende och fungerar inte som en människa utan mina dagliga red bull-burkar.

små kids förstår inte så mycket, alltså måste vi vuxna se till deras bästa.

gott som faan är det, men rätt så galet, Taurin klassas väl som dopingmeled om jag inte har fel. etc etc mm mm

..

men 18 års gräns hmmm 15 kanske låter mer normalt..

/Pinn (= gubbe)

18 års gräns på REDBULL?
Det är väl f.ö ingen lag om detta än så att köpa är lagligt. däremot har vissa affärer valt att inte sälja till yngre

18 års gräns på REDBULL?
Men borde inte detta vara redbull i sig som ansvarar över? Dom gör en dryck som dom självklart vill ska sälja så bra det går och ioch med att det inte är olagligt så måste väl dom bestämma om deras återförsäljare ska ha någon åldersgräns eller inte?

18 års gräns på REDBULL?
TheFibretech sa:
Men borde inte detta vara redbull i sig som ansvarar över? Dom gör en dryck som dom självklart vill ska sälja så bra det går och ioch med att det inte är olagligt så måste väl dom bestämma om deras återförsäljare ska ha någon åldersgräns eller inte?
tycker det låter mycket vettigt faktiskt!

18 års gräns på REDBULL?
jibbkrille sa:
vad äre för löjligheter, vafan såklart man mår dåligt om man dricker för mycket redbull. ofta man dricker 2 varje dag liksom:S
Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.

18 års gräns på REDBULL?
ADouhan sa:
TheFibretech sa:
tycker det låter mycket vettigt faktiskt!
Det tycker inte jag. Börjar redbull ställa krav på butiken kan dom helt enkelt sluta att köpa in drycken. För redbulls del kan ju butiken lika gärna hälla ut drycken i vasken, bara dom köper mer sedan.

18 års gräns på REDBULL?
Eftersom att det var här där jag bor som dom nu senaste bestämt sig för att sätta 18 år på Red bull, Monster, osv, så flikar jag in här.

Skolan som har klagat på att barnen där inte sköter sig på lektionerna är inte värdens bästa, det har varit mycket stök där innan man kunnat läsa om. Enligt mig låter det som om man söker efter en synda bock för att man inte kan få ungarna att sköta sig.

Jag förepråkar inte att man drar en Red bull i stället för lunch, det är idioti. Red bull för övrigt är inte anpassat för barn, inte ens för ungdomar, det är väldigt få som faktiskt behöver Red bull för dess energi innehåll. Argumentet ovan "jag ska ut å åka skidor, kan du köpa två Red bull till mig?" är inte heller väldigt vettigt, om du inte tänkt åka skidor upp på keb eller nått.

18 års gräns på REDBULL?
Fattar inte varför folk dricker så överjävligt mycket energidrycker, är folk så jävla trötta att dom ständigt måste använda hjälpmedel för att hålla sig pigga?

Om kollar runt i liknande trådar här FR så kan man se hur otroligt väl Redbull lyckats marknadsföra sig hos unga, en smula obehagligt tycker jag.

18 års gräns på REDBULL?
själv dricker jag mest burn för det är gott inte för att bli pigg, om man inte är seg på morgonen till skolan :P

18 års gräns på REDBULL?
nu har dem ju skaffat 18 årsgräns på coop och 15 årsgräns på willy;s.
en kompis och jag Skulle gå till coop och köpa redbull.
vi kom till kassan och kassörskan: är du arton?
kompisen: vaa? nää
k: man måste vara arton för att köpa energidrycker!
jag: VARFÖR DET?
k: jag vet inte det är bara så
j: ni kommer förlora massa kunder! ni kommer gå i konkurs!
k: nää, det tror jag inte
j: men det tror jag!

gick därifrån samtidigt som jag sa: ska fan aldrig komma hit igen!!

18 års gräns på REDBULL?
jaag tkr det e helt cp av ica!
asså det är ju mest 15 åriga som köper och lite p12or det e ju typ majjoritteten som köper, right?

asså jag gick in på ica stjärnköp i enköping och dom bad om leg när jag köpte 2 vanliga red bull? där vaa det 15års gräns och sen var jag med mamma på ica maxi och dom hade 18års gräns? lite wierd eftersom båda butikerna är ica!?

helt sjukt med legg -.-

18 års gräns på REDBULL?
är nastan helt säker att det har införts en 15 års gräns på energi drycker med ett visst innehåll. Men 18 års gräns låter lite väl hårt. De finns ju en redbull sort som är 18 på å de e ju redbull vodka=)

18 års gräns på REDBULL?
Pl0PPEN sa:
jaag tkr det e helt cp av ica!
asså det är ju mest 15 åriga som köper och lite p12or det e ju typ majjoritteten som köper, right?
Småbarn har ju redan sjukt mycket energi så varför ska dom behöva bli hypade av energidryck?

18 års gräns på REDBULL?
mattte sa:
nu har dem ju skaffat 18 årsgräns på coop och 15 årsgräns på willy;s.
en kompis och jag Skulle gå till coop och köpa redbull.
vi kom till kassan och kassörskan: är du arton?
kompisen: vaa? nää
k: man måste vara arton för att köpa energidrycker!
jag: VARFÖR DET?
k: jag vet inte det är bara så
j: ni kommer förlora massa kunder! ni kommer gå i konkurs!
k: nää, det tror jag inte
j: men det tror jag!

gick därifrån samtidigt som jag sa: ska fan aldrig komma hit igen!!
Med tanke på hur du verkar bete dig så kan du inte vara en dag över 10, och då är det ganska bra att de nekar dig till att köpa.

18 års gräns på REDBULL?
Victors sa:
jibbkrille sa:
Kan meddela dig om att min klasskamrat dricker 3 power king /dag + lite andra drycker så som Cola. I genomsnitt så blir det runt 1-1,5 liter/dag.
och mår han bra? ;)

18 års gräns på REDBULL?
det är ica som bestämt åldersgränsen! det är alla småbarns fel. de som går och dricker skiten hela tiden. tur att man är snart är 18 :)

18 års gräns på REDBULL?
Victors sa:
jibbkrille sa:
cool kille :)

18 års gräns på REDBULL?
Jag har gjort en liten undersökning angående det här. Det jag fann var att RedBull innehåller 80 mg koffein, vissa teer innehåller 100 mg, och mörkt kaffe innehåller upp till 130 mg! Då kanske man ska förbjuda te och kaffe också!
Det är sådana där omoderna styrelsemedlemmar, typ Bert 68 år som har bestämt detta! De har säkert aldrig ens druckit en RedBull!
GAAAAAHHHH STOPPA FÖRTRYCKET

Liknande trådar

Tillbaka
Topp