Ingoo
Medlem
2012
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
men lixom, tall-tee trenden e ju slut sedan typ 2 år sedan, allt som gäller nu e ju nima jalali skinny jeans och skinny stance, FULT!Ingooo sa:Håller med Thomsson, gillar också Airblaster! Skönt med kläder som går emot hela "tall-tee-super-baggy-gangsta-neon-newschool-trenden"
Här är Analog katalogen också (funkar ju inte på zuzupopo) http://issuu.com/junkshow/docs/ana2012
Ja jag håller med, de gör cleant gear, men 2012 grejjerna ser lite trista ut jämfört med detta års. Kanske är att färgerna inte faller mig i smaken.Thomsson sa:Jag tycker airblaster gör jävligt cleana grejer för folk som inte gillar att vara mainstrem med baggiga neonfärgjackor
Måste skaffa en leash bag nästa år!
hehe, Det e typ min favvo del av DC's It, FUCK THAT BOX! lol, "I don't even need to ride, I can just stand here and look cool"deltab0arder sa:nice, dagens bästa riccweee!!!! :=)
är nog bättre att vara "for t9" än att vara "against'em" - och med fingret pa avtryckaren hela dagen :=D
om du inte sett Horgmos parodi kolla in den http://www.vimeo.com/17512539 - sa sjukt skön!! spana in feta steeeeezen och lyssna pa kommentar som "#@&! that box" eller "nagon annan droppar in nu jag maste köra" - award winning!
Eftersom att det är som Ingo sa (Bataleons med andra graphics på 3 modeller bara) så är det -> antagligen <- så att Helgasons "kör för Bataleon" men får ett dottermärke istället där dom får göra lite eget inom vissa ramar för Bataleons pengar... Win-win situation för båda där de båda tjänar på det... Dom får kanske en del av försäljningen för Lobster också. Allt dehär är bara vad jag tror så lägg ingen blytyngd på ordendeltab0arder sa:Hur ligger det till med Lobster, är det verkligen ett eget märke som bara har licenserat TBT fran bataleon som de uppger, eller är det snarare bara ett "eget" märke (som jag tror) med bataleon i bakgrunden - det var ju rykten innan att H skulle byta till bataleon (som iof felaktigt kan ha uppstatt av att H akt runt pa bataleon brädor i processen)... nagon som vet?
Så affärsidén är egentligen att hitta nån som kan foliera brädor med den grafik man vill ha. I så fall är det ju vrålenkelt att starta ett eget brädmärke!Ingooo sa:Hela "Lobster Snowboards" blev ju till på bara 3 dagar (från idé till company) för ganska exakt en månad sen om man ska tro bröderna själva:
Kolla även den här videon där Halldor svarar på lite Lobster frågor:
http://www.helgasons.com/blog/?p=2029
Att Halldor körde runt på en Bataleon Evil Twin Artist Edition 2012 var ju för att Lobster boarden inte hade hunnit tillverkas än. Det verkar ju rätt klokt att köra 2012 ET med tanke på att Lobsters "the Park board" ser ut att vara just det, en Bataleon Evil Twin med Lobster graphics. Shapen är exakt likadan och så är det med deras andra två modeller också, den i mitten ser exakt ut som Bataleon Distortia 2012 och den längs till vänster, deras Jib board, ser exakt ut som Bataleons nya Disaster till och med dom extra breda insertsen är likadana. Så dom tog nog bara Bataloens main parkboard Evil Twin och gjorde den till sin "Park board", Bataleons tjejparkboard Distortia blev "the Girl board" och Bataleons nya supermjuka jibplanka Disaster blev "the Jib board". Att brädorna tillverkas av Bataleon och visades upp i Bataloens line på SIA understryker nog bara att Lobster är Bataleons med annan graphic. På så sätt är det ju helt möjligt att göra ett märke på bara 3 dagar med 3 färdiga modeller. Som dom säger i intervjuarna så kan Helgasons inget om business så Bataleon sköter nog den biten åt dom och så får dom helt fria händer därifrån. Som my man Coldis säger: Win-Win situation för båda parter! Men allt det här är ju bara vad vi "tror" och alla får dra sina egna slutsatser![]()
Det är ju iof inte det som är det svara, brädor kan du köpa anyday anytime bara du uppfyller minimumvolymen för att köpa hos ELANs fabrik (som tillverkar för typ 30 märken)... och grafiken kan du ju hitta nagon artist till. Sa förutom kapitalet för att tillverka din första kollektion maste du sen lösa hela resten av försäljningsprocessen och lyckas sälja.Kaskar sa:Så affärsidén är egentligen att hitta nån som kan foliera brädor med den grafik man vill ha. I så fall är det ju vrålenkelt att starta ett eget brädmärke!(man behöver iofs någon som gör belag utan grafik...)