30 tums snöskor?

Niiiicke

Medlem
30 tums snöskor?
Jag beställde msr lightning ascent snöskor idag och tog 30 tums storlek på dem. Men funderar på om jag har tagit dem förstora. Väger 90 - 95 kg och sen tillkommer packning, snowboard m.m. Sen är ju frågan om jag skulle gå ner i vikt om de blir förstora då eller om jag har valt rätt storlek?

Vad tror ni?

30 tums snöskor?
De blir antagligen inte för stora, själv så väger rätt så lite så ett par "trimmade" tennis racketar (sytt ihop lite tyg på den så att motståndet på snön blir större) håller mig riktigt bra ovanför snön!

30 tums snöskor?
Det beror pà hur torr snö du gàr pà. Pà skare är det skitsamma men om du tutar iväg i lite champagnepuder sà kommer du vara glad att du har stora fossingar.

BTW bra val av snöskor!

Senast ändrad:
30 tums snöskor?
Blackriverpaint sa:
Det beror pà hur torr snö du gàr pà. Pà skare är det skitsamma men om du tutar iväg i lite champagnepuder sà kommer du vara glad att du har stora fossingar.

BTW bra val av snöskor!
Så med andra ord så är det bra att ta stora snöskor kanske. Tänkte om det inte var så mycket snö och isigt att det skulle bli klumpigt med stora snöskor. Även i djupt puder och vid snöslask tänkte jag att det kunde bli klumpigt med förstora snöskor. Men det är kanske bättre att ha förstora snöskor än försmå snöskor som allround? Det blir nog mest att vandra här i sverige även om det blir en del resor till kanada, alperna och en del andra ställen också. Är somsagt 195 cm lång och har storlek 45 på fötterna så jag har lite längd och fötter att vandra med.

30 tums snöskor?
NP_Sweden sa:
Blackriverpaint sa:

BTW bra val av snöskor!
Så med andra ord så är det bra att ta stora snöskor kanske. Tänkte om det inte var så mycket snö och isigt att det skulle bli klumpigt med stora snöskor.

Det beror nog mer pà konstruktionen av snöskon. En dàlig snösko pàverkas mer av förhàllandena.

Även i djupt puder och vid snöslask tänkte jag att det kunde bli klumpigt med förstora snöskor. Men det är kanske bättre att ha förstora snöskor än försmå snöskor som allround?
Att gà pà ytan är oftast mindre jobbigt än att gà och sjunka ner i snön.

Jag tror du kommer bli nöjd. Som sagt var en bra konstruktion fràn början underlättar och du valde msr som är riktigt bra.

30 tums snöskor?
Blackriverpaint sa:
NP_Sweden sa:
Blackriverpaint sa:

BTW bra val av snöskor!
Så med andra ord så är det bra att ta stora snöskor kanske. Tänkte om det inte var så mycket snö och isigt att det skulle bli klumpigt med stora snöskor.

Det beror nog mer pà konstruktionen av snöskon. En dàlig snösko pàverkas mer av förhàllandena.

Även i djupt puder och vid snöslask tänkte jag att det kunde bli klumpigt med förstora snöskor. Men det är kanske bättre att ha förstora snöskor än försmå snöskor som allround?
Att gà pà ytan är oftast mindre jobbigt än att gà och sjunka ner i snön.

Jag tror du kommer bli nöjd. Som sagt var en bra konstruktion fràn början underlättar och du valde msr som är riktigt bra.
Kanon, då blir jag nog nöjd då!

Tillbaka
Topp