360 hjälp?!

jhei

Ny medlem
360 hjälp?!
tjenare grabbar

nu äre så att ja börjat trixxa lite. eler snarare försökt kan typ grab o ibland 180.
hur gör ja 360 har testat nåra gånger men de blir mest flax? kolla runt axel funkar inte? de blir bara snett?!?!
vore ju soft o sätta de nu på försäsongen.

tack för svar.

// 360problemkillen jhei

360 hjälp?!
offpistnallen sa:
ta i och för att fuska lit ekan du försöka snurra före du lämnat kicken :D:D eller så satsar du bara utta helve*te
okej tack. men ska ja typ vrida me helt kroppen o sen bara chansa att landningen kommer.
de verkar lite oklart :P:PPPP

360 hjälp?!
när du kommer upp i hoppet lada på och sett snurr på kroppen, du kanske kollar för snett runt axel så du får lut på kroppen, gör lika dant som på en studsmatta så ska du nog se att den sitter snart :)

360 hjälp?!
okej tack för tipsen killar.. ska ut o testa på gräsmattan. har sett att de ska vara värsta bakåtlut när man landar oxå :S aja tack endoo :PpPP

360 hjälp?!
Jag är ingen "Oldboy" men jag kan hjälpa endå...tror jag- ':|

Hoppa studsmatta och lär dig grunden, fråga en poolare om du kan få mer studs eller nått , sedan ska du göra en 3a så Cleant det går, D.v.s: Inget sprattel! Det är ungefär samma känsla på skidor som på studsmatta med jävligt mycket air. (Lägg på en mute också)

P.S, när du försöker på skidor så testa i ett 3-4 meters Big Jump eller kasnke större än så om du vågar... Böja dra rund innan, kom ihåg: INNAN du har lämnat kicken, sedan ser du bara efter landningen och fäster ögonen på landningen och när du sätter det första gången så bli inte asglad och skrik och vifta med armarna som en idiot, då ser man o-cool ut. ;) Haha!

Good luck.
/J

360 hjälp?!
gör en 180 och när du väntar på landningen så sneglar du över axeln snett neråt mot landningen och vipps så har du fixat 360 utan att ens fatta det. Knepet är att inte stressa, tänk 180 och titta innan landning. Så funkar det om man är över 25år iallafall.

360 hjälp?!
Ser ingen idé i att lära sig 360 då det ändå inte finns någon stil i det tricket. En halv helikopter med kort handpåläggning och fågelliknande flygande är det som behövs i backen.

360 hjälp?!
Fjunesh sa:
Jag är ingen "Oldboy" men jag kan hjälpa endå...tror jag- ':|

Hoppa studsmatta och lär dig grunden, fråga en poolare om du kan få mer studs eller nått , sedan ska du göra en 3a så Cleant det går, D.v.s: Inget sprattel! Det är ungefär samma känsla på skidor som på studsmatta med jävligt mycket air. (Lägg på en mute också)

P.S, när du försöker på skidor så testa i ett 3-4 meters Big Jump eller kasnke större än så om du vågar... Böja dra rund innan, kom ihåg: INNAN du har lämnat kicken, sedan ser du bara efter landningen och fäster ögonen på landningen och när du sätter det första gången så bli inte asglad och skrik och vifta med armarna som en idiot, då ser man o-cool ut. ;) Haha!

Good luck.
/J
de där är nog väldit bra o tänka på..
testade idag ute på trädgårn på marken.. kom nästan runt asså. kan länka film sen.
snart kommer den känner jag annars får de bli 180 som josemaria säger hela säsongen.
:D:D:D:DDD

360 hjälp?!
jag har åckzå problem med min 360, hugger lixom på kicken, är svårt att beskriva men jag kan lixom inte dra på som dom där jävlarna på film allting blir som en enda stor bussresa så att säga, och ja, jag kör buss. Kommer lite klipp på när jag försöker senare i veckan jag lååvar <33 :D:D:d.D:.D:.D..d..D:

360 hjälp?!
hitta det största hoppet i sverige, åk in med aldels för ycket fart, ladda på allt du kan bakåt, kryp ihop, håll blicken på snygga tjejen brevid å sen är det bara å ridiväg som en riktig G!

360 hjälp?!
börja med ett lagom stort hopp.... sen när du är på väg mot hoppet så tveka inte det är då man gör illa sig. utan sattsa allt vad du har så klarar du det ska du se;) det är bus enkelt

360 hjälp?!
finns mycket idioter här som bara sitter och är respektlösa, men det som är roligt är väl att ni alla respektlösa dårar har köpt baggy pants och feta jackor med en fet ghetto tröja som hänger, men när det väl kommer till saken är ni inte bättre själva.

go hard jhei, det kommer..

360 hjälp?!
tobski sa:
finns mycket idioter här som bara sitter och är respektlösa, men det som är roligt är väl att ni alla respektlösa dårar har köpt baggy pants och feta jackor med en fet ghetto tröja som hänger, men när det väl kommer till saken är ni inte bättre själva.

go hard jhei, det kommer..
Word!

360 hjälp?!
Det bästa jag kan säga är väl att man ska öva i ett ganska stort hopp med brant landning,
istället för att slå huvudet i sina egna knän så glider man lite snyggt ner på ryggen lr magen istället. Av egen erfarenhet måste jag säga att det gör inte alls lika ont att misslyckas då. Det är ju en fin känsla när man kan resa sig upp skrattandes å sen försöka analysera vilka fel man gjorde å sen åka igen.

360 hjälp?!
Gabbe88 sa:
Det bästa jag kan säga är väl att man ska öva i ett ganska stort hopp med brant landning
Håller med, åkte för första gången i år idag. Brukar aldrig börja med att hoppa, då jag inte åker så ofta :P. Men det fanns ett hopp med brant sluttning och det är verkligen inga problem om man ramlar, man bara fortsätter glida ner, typ som när skejtare tappar brädan i rampen och bara glider ner på knäskydden, hehe!

360 hjälp?!
Fjunesh sa:
Böja dra rund innan, kom ihåg: INNAN du har lämnat kicken, sedan ser du bara efter landningen och fäster ögonen på landningen och när du sätter det första gången så bli inte asglad och skrik och vifta med armarna som en idiot, då ser man o-cool ut. ;) Haha!

Good luck.
/J
Varför i hela friden ska han börja snurra på kicken?

Han åker väl inte bräda eller?

... Hoppa, snurra, landa, le.

Det enda som finns att göra är att va ute och prova... För här på freeride så lär du dig nog inte mer än särskrivning och dumma ideér :S

Samt ... nu när det har gått 2 månader sen du frågade... Har du satt din 360?

360 hjälp?!
Ett par bra tips är....

- Sära på benen så du är hyfsat bredbent innan du flyger iväg, det är ett vanligt problem att folk ser ut som en jävla tändsticka när dom snurrar.

- Tillräckligt med fart då för lite fart ger balåtvikt.

- kolla runt axeln.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp