360 hopp snälla svara

havreboll

Aktiv medlem
360 hopp snälla svara
jag har byggt ett 70 cm hopp med kick ovanför ett "dropp" på 1.5-2m med lös snö.testa 360 typ 1000 ggr men kom bara runt 270 grader å fick vända till 180 ist snälla svara e det hoppets höjd/längd eller min snurr det är fel på snälla svara.

360 hopp snälla svara
Men snälla, Trick tips här och på XTRM.SE + att det varit uppe asmycket gånger hur man gör en 360

360 hopp snälla svara
du måste kolla runt axeln medans du snurra å söka efter landningen så fort som möjligt :skidor eller bräda ???

360 hopp snälla svara
har ett hopp på typ 30-4 cm och har inga problem att komma runt (360) så det är nog din snurr som felet sitter.

360 hopp snälla svara
kanske har med farten o göra. kanske behöver mer fart eller mer rotation. tryck ifrån och få en bra snurr så klarar du det nog :P

360 hopp snälla svara
ORKA!!!
Frågan om 360 har varit uppe fler ggr!!!!
Tänk såhär, det är bara nöta som med allt annat! Inget föds perfekt, bara öva!!!

360 hopp snälla svara
det finns två gyllene regler.

1. Kolla runt din axel ända tills du känner att rotationen är klar. (gör du 360 är det bara att kolla ett litet tag så är du runt)

2. Ladda upp för rotationen med dina armar. Alltså ska du snurra åt vänster så dra armarna till höger innan hoppet och sedan släng dom allt vad du orkar åt höger precis innan du lämnar hoppet. (anpassa rotationens kraft efter hoppets storlek.)

Lite flummigt beskrivet men du förstår hoppas jag, annars är det bara att skriva en rad i min gästbok.

MVH Stefan

360 hopp snälla svara
Om du vil snurra mer byg hopet lite snet så du får hjälp med snurren från början då klarar du det garanterat.

MVH// Aron hansson

360 hopp snälla svara
Rikta hoppet först och främst åt något annat håll, om du har hoppat där tusen gånger kan det väl inte vara någon lössnö kvar?

360 hopp snälla svara
med tanke på att du snurrar 270+ 90 när du vänder dej tillbaka så snurrar du ju 360..testa igen fast att du inte ska snurra tillbaka;)

360 hopp snälla svara
Som jagt, kolla över axeln och jobba med överkroppen! Inte med underkroppen och benen för dom kommer med av bara farden när du fått rotation på överkroppen.

360 hopp snälla svara
haha många olika svar men det jag har lärt mig (av david k) är att kolla över axeln, tryck ifrån när du hoppar, bestäm dig vilket håll och tveka inte, först när du ska snörra så få hela kroppen med inte bara släng runt med armarna allt vad du orkar för då tappar du balansen i hoppet utan försök använda hela kroppen att snöra.. sen under rotationen dra ihop benen och armarna mot kroppen och sen när du vill sluta snöra dra ut dom från kroppen..

360 hopp snälla svara
Testa göra som hellbergarn men ett tips testa i ett större hopp mycket lättare(tycker då jag) lycka till den sitter nog snart. Det är en underbar känsla och sätta en snurr så du har något att se fram emot:)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp