360, hur gör man?

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
360, hur gör man?
Haha, old old.
Frågan vad: Hur gör man en 360. Tips?

Senast ändrad:
360, hur gör man?
Snurra?! =D Kolla små klipp på andra som gör 360 och försök se dig själv göra det och försök känna liksom kännslan när du ser på små klippen.

360, hur gör man?
Hej!
Åk på ett gupp så att du liksom flyger upp i luften. Då försöker du bara snurra 360 grader(ett varv) och landa med skidorna samma håll som innan guppet.

Hejdå!

PS.En del som kan åka mycket baklänges visar röven när byxorna kanar ner men det är en smaksak.DS

360, hur gör man?
Snurra som bara fan_-_(hmmm...så skiter det sig garanterat)
Tare lugnt istället å kolla över axeln, överdriv icke armrotasjonen och sedan kan du också läsa ett otaligt antal trådar om 360 här i forumet.
Kom ihåg att det är väldigt vanskligt att beskriva och tyda något så abstrakt som en 360.

"Man kan måla abstrakta saker" Robert Gustafsson, Parlamentet.

360, hur gör man?
Bara en liten parantes...
Att citera till Robert Gustafsson och något han sagt ur parlamentet är lite fel, parlamentet har nämligen manus som i flera år tillbaks har skrivts av Johan Wester och Anders Jansson. Skaparna av hipp hipp....

360, hur gör man?
Gör det i nån bred halv liten kulle först..
typ ett fartgupp eller nåt..
det gjorde jag...
prova 180 å switch 180 nåra ggr först
sen äre bara å ta i lite mera sen kanske det kommer sitta

"me lite tandkräm å guds hjälp så går det!"

Lycka till

360, hur gör man?
tror att man ska snurra ett varv runt sin egen axel. spelar inte så stor roll om det är höger eller vänster axel. fast jag är inte säker, nån som vet???

360, hur gör man?
jo d e ju så att det kan bli obehagligt om tailarna hugger i kicken...

så mitt tips: vänta hyfsat länge och hoppa när du kommit längst ut på kickeno luta dig för guds skull inte bakåt!
sen bara snurrar du liksom... o landar så blir det bäst!

360, hur gör man?
Det man ska tänka på när man ska göra en 3:a är att inte börja rotera för tidigt då tailarna hugger i toppen av kicken och resulterar i en krasch..
Börja alltså rotationen just innan du lämnar kicken, luta inte bakåt för då blir det wierd..
Ta i med armarna, men inte för mycket då du antagligen kommer överrotera...
Titta över axeln, beroende åt vilket håll du snurrar, när du ser landningen är det bara plocka in 3.an och åka vidare..

360, hur gör man?
Ta det lugnt

Det finns inget som gör nämnvärdt motstånd i luften.

Slappna av

Sedan löser det sig med en bred stans och tankevilja. Se framför dig hur du sätter 360n perfekt och dina tankar kommer att förverkligas...

360, hur gör man?
testa först i en kick som är rätt så flack. åk den nån gång så du vet hur mkt fart du behöver o hur långt du flyger. sen är de bara o ta fart o när du precis lämnar kicken är de bara o börja vrida kroppen som om du skulle hoppa ett varv på marken. när du ser landningen är de dags att bedöma om du måste dra upp benen lr räta ut dig. stompa landningen o glid därifrån med brallorna på halv stång....lr skaffa hängslen så du slipper snö i röven när du gör en 360 ut för en klippa.

360, hur gör man?
rätt gammal tråd men ändå.. en skitbra grejj jag brukar köra med är att visualisera att jag gör tricket.. tänka igenom exakt vad jag ska göra om och om igen.. i ungefär 5 minuter innan.. satte 360 och 540 första försöket med den tekniken.. satte nästan enm vet inte vad de heter men en lite överinverterad cork3, nästan en volt.. =) svårt att förklara, men landade lite bakåtlut. Sen att ja klarade den där 360 å 540 kanske beror på nåt annat men de funkade iaf =)

360, hur gör man?
Plan kick. När du e längst ute på kicken så hoppar du upp, tar i med armarna, lägger liksom högerbenet över vänster och kollar åt vänster. Hellre överspin än underspin!

360, hur gör man?
fan heller att backfilp e lättare. har provat en gång å landa på nacken hehe. men 360 e ju faktiskt ett ganska lätt och snyggt trick.

360, hur gör man?
nä, backflip är inte svårt. det är typ det lättaste. det är bara det äckligaste.

360, hur gör man?
tja! hur gick det med 360? själv klarade jag den nu i veckan i trysil efter fan över en säsongs försökande och kraschande! men jag fick ett tips av en kille i liften att man skulle använda mest axlarna för att spinna och så då åkte jag runt i backen och bara hoppade och snurrade så nu kan jag med hjälp av det tipset nästan snurra 360 när jag bara åker men det blir mest 270! ;) men lycka till och använd axlarna för att rotera och armarna förstås!

Lycka till!

360, hur gör man?
Hej! 1: Läs Jakob Westers trick tips.
2: börja snurra precis innan kicken.
3: TittA över axeln och snurra me kroppen.
När du inte kan vrida kroppen mer e de bara å snurra på skidorna. Försök att hålla ihop kroppen/skidorna så mycket som möjligt.
(om de behövs kan du också dra upp skidorna).
4: Landa...

360, hur gör man?
Det e fan bajslätt, twintips 2 gånger satte 360 på första försöket i bjurs. tänk bara på att inte under/överspinna :P

lycka till

Tillbaka
Topp