360 på bräda!?

• Trådstartare Trådstartare erik_axback
  • Start datum Start datum
E

erik_axback

Guest
360 på bräda!?
hur gör man? jag kan 180. när jag försöker (360) så blir den typ bara corkad och jag landar nästan på huvet (se exempel i sista klippet på videon nedan). hur ska jag göra?

360 på bräda!?
om det där va ett exempel så tycker jag allt att du ska försöka mera... Kan du 1'an så kan du ju filma och visa hur det ser ut.

Men det hela handlar om att stå på kant (förhoppningsvis den kanten som skär åt det hållet du ska snurra åt), poppa och inte fuskkolla på landningen

Kör man bs 3 så ska man inte kolla under axeln för att försöka se landningen innan man är runt 1an, medans kör du fs 3 som på filmen (om man nu ens ska räkna det som snurrförsök...) så ska du leta efter kicken istället utan att fuska... Runt din axel och kolla över den!

360 på bräda!?
Pröva med 180 först, backside och Frontside. Du kan göra det flat bara för att få in själva snurren, sen är det ju viktigt att du håller koll på din viktfördelning över fötterna. Men det är bara att öva :P

360 på bräda!?
Kolla denna om du vill lära dig frontisde

Kolla denna om du vill lära dig backside

Där har du de, sen så äre bara att ha ett tillräckligt stort hopp, våga och träna träna träna

360 på bräda!?
ett tips är att bygga flackare hopp då är det lättare med luftkontrollen och du far inte rakt upp och rakt ner.
Sen träna på 180 åt båda hållen kör på det sättet du tycker är bekvämt och nöta på tills du känner dig säker.
grunderna är viktiga annars kommer man ingenstans.

Tillbaka
Topp