360

meanwie

Ny medlem
360
asså jag klarar 540,360,180 i små hopp men sen när det kommer till dom stora hoppen så klarar jag inte det. Kan ngn nåt tips :))
++ åker snowboard

Senast ändrad:
360
360 är (enligt mig) lättast på stora hopp. kom in med samma(pytte lite) mer fart som en vanlig straight air. när du är på slutet av kicken så poppar du högt och kollar med huvudet runt axeln och drar upp knäna mot magen, bättre balans och lättare att ta grabs, sen fortsätter du snurra tills du ser landningen :)

annars kan du kolla på tricktips här på freeride :)

360
Hej. Jag klarar 360 men det är 50/50, ibland gör jag det och ibland inte. Kan någon ge mig tips. Och är det värkligen viktigt att kolla runt axeln?

360
det är VÄRKligen viktigt att man inte skriver värkligen med ä.

testa å bara carva i större hopp. du kommer in till hoppet i skär och låter skidorna rotera åt dig.

360
Verkligen* Men glömmde och skriva att jag kommer runt i snuren och det är inga problem med det. Men när jag kommit hela varvet och har landningen framför föterna är jag i obalance och ramlar med vikten åt höger. Hur skall jag göra för att lösa detta?

360
Vadheterjag sa:
Hej. Jag klarar 360 men det är 50/50, ibland gör jag det och ibland inte. Kan någon ge mig tips. Och är det värkligen viktigt att kolla runt axeln?
Vadheterjag sa:
Verkligen* Men glömmde och skriva att jag kommer runt i snuren och det är inga problem med det. Men när jag kommit hela varvet och har landningen framför föterna är jag i obalance och ramlar med vikten åt höger. Hur skall jag göra för att lösa detta?
Vadheterjag sa:
Fötterna* om vi skall vara sånna
Antal besök på denna sida: 8
Senast inloggad: Igår 23:31
...

Senast ändrad:
360
mitt tips för 360 på snowboard är att nöta frontside snurrar (börja dina 90grader med magen först) och köra dom på hälskär då det är som lättast, och snyggast (Tycker då jag och många fler iallafall)
Lägg huvudet vilandes mot axeln och böj på knäna.
Spotta landningen och skulle det vara så att du känner att rotationen inte räcker till så försök att rotera höften för att stompa landningen (ungefär som att dra en shifty)

Var inte rädd för att ha för mycket fart då du kommer tappa en del när du skär i kicken om du nu väljar att köra på hälskär. (Du vill inte landa platt i stora hopp)

360
lindberg87 sa:
mitt tips för 360 på snowboard är att nöta frontside snurrar (börja dina 90grader med magen först) och köra dom på hälskär då det är som lättast, och snyggast (Tycker då jag och många fler iallafall)
Lägg huvudet vilandes mot axeln och böj på knäna.
Spotta landningen och skulle det vara så att du känner att rotationen inte räcker till så försök att rotera höften för att stompa landningen (ungefär som att dra en shifty)

Var inte rädd för att ha för mycket fart då du kommer tappa en del när du skär i kicken om du nu väljar att köra på hälskär. (Du vill inte landa platt i stora hopp)
Går du på ett rent skär i kicken så tappar du minimalt med fart, det är väldigt vanligt att man tappar skäret och sladdar och det är då det blir svårt att både landa och får rätt timing med farten. Det är stor skillnad mellan skär och sladd, SLADDA INTE!

360
Ett svar till du lutar dig åt höger i landningen är att du kanske flyttar hela kroppsvikten åt höger som när du snurrar!
Försök då att räta ut kroppen så som när du bara åker!
Hoppas det hjälper! :)

Tillbaka
Topp