3ggr roligare att kolla på snowboardtävlingen.

JakobJ

Aktiv medlem
Vilka håller med om att de var 3ggr roligare att kolla på snowboardtävlingen än skidtävlingen?
Mina argument är följande: Snowboardåkarna startar längst upp och får därmed längre luftfärd. MYCKET mer VARIATION! och så för att jag själv åker snowboard iofs...
Men som sagt, nån som håller med eller som har nåt att säga om att de var roligare att kolla på skidor förrutom att ni åker skidor?

100 ggr roligare!! wen flippen va ju så fet! jag åker skidor.

Senast ändrad:
åker både skidor och snowboard:P missade dock skidtävlingen men snowboardtävlingen tyckte jag var helt ok:) men varför kör dom sällen flips? xD

Det är ju så att det helt enkelt finns mer trick för snowboard än skidor. Känns som om man stilmässigt kan uttrycka sig på fler sätt med snowboard också. Sköna tweekar mm. Någon som int ehåller med? ^^ Alla skidfreak kommer hacka på mig nu. Ni kan ju daffy som inte vi kan så det är ju en sak iaf ;D

Jag kan säga så att jag tycker det var roligare att titta på, nu såg jag det bara via tv´n men som du sa.. Såg ut som att tiden i luften var längre och variationen var i stort mkt bättre.. Allt från switch backside 7 till försök på cab 10 med några wiig flip´s.. Omväxling förnöjer inte sant?
Menar Petek (?) vann på en switch bs 7 om jag inte missminner mig, den var så clean den bara kan bli.. Stor och fin, så ska det se ut.. Avlappnat och inte stressigt på något sätt..

Jag åker skidor personligen men tycker att snowboarden var roligare att se via televisionen än var skid tävlingen igår kväll var..

Einar lindgren är du medlem i Jehovas Vittne? Pingstvän? Lite sekt känsla över ditt uttalande :D hehe

missade typ allt tyvär, men såg avgörande åket. åker både skidor och snowboard, varför välja

Senast ändrad:
1faceplant1 sa:
missade typ allt tyvvär, men såg avgögande åket. åker både skidor och snowboard, varför välja?
Du sa att du missa, de är lungt har har spela in de på VHS så de är ba å ta dej till boden å komma kolla xD!, om du missa igår så kan du åxå komma å kolla på de oxå xD

Missade det mesta men tycker nästan åndå det var bättre.

Brukar nästan aldrig kolla på snowboard men släppte dom inte grabarna väldigt tidigt?

^^håller med om att skidkvalet igår var mycket roligare.

Senast ändrad:
skitbra!!! tar nästa plan DIREKT! vem skulle inte flyga i en och en halv timme för att kolla på en 1h lång snowboardfilm XD. har dock peak performance inspelad. får fråga en kompis om NOKIA.

Senast ändrad:
Håller absolut med !
Kan nog bero på att man åker snowboard, och har åkt de sen man var 6 år :)
Mycket roligare att kolla på när de varierar hoppen även om de misslyckas då och då ! Synd bara att man inte fick se Hampus Mosesson gå vidare från kvalet.
Men men, snowboard var MYCKET MER ÄN 3 GGR roligare att kolla på enligt mig ! :)

ja de va fett roligare att kolla på.
mycke mer varitation och så.
helt enkelt en mer lyckad tävling.

(tycker fortfarande att jon borde vunnit igår)

Jag håller med Einar. Han är klok och i det läget som råder - då livet är perfekt - behöver vi ju knappast den här tråden med jämförelsen som någon vill provocera fram. Jag ställer den här frågan istället: blondiner eller brunetter? Skit samma, livet är ju perfekt och oavsett hårfärg blir det toppen. Eller vad säger du Jacob Wester?

Jo, håller med. Men Jag tycker att det är var roligare format på snowboardtävlingen (head to head). Det gör tävlingar mycket mer intressanta och oberäkneliga.

Min undran nu är om aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa håller med mig om det här med blondiner eller brunetter? Eller kanske föredrar något annat? Syftar aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa på att tävlingar mellan blondiner eller brunetter är mer intressanta och oberäkneliga? Eller tävlingar om dom? Man blir ju lätt lite förvirrad så här på en lördag kväll men kanske TStyle, freeride.se:s egen ordningspolis, kan komma in i diskussionen och styra upp allt. Det är ju lite dålig täckning i snön på city-tävlingar liksom.

Mattias_Fredriksson sa:
Min undran nu är om aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa håller med mig om det här med blondiner eller brunetter? Eller kanske föredrar något annat? Syftar aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa på att tävlingar mellan blondiner eller brunetter är mer intressanta och oberäkneliga? Eller tävlingar om dom? Man blir ju lätt lite förvirrad så här på en lördag kväll men kanske TStyle, freeride.se:s egen ordningspolis, kan komma in i diskussionen och styra upp allt. Det är ju lite dålig täckning i snön på city-tävlingar liksom.
vadå blondiner???????
jag trodde att det var skidor du fotade och inte flickor????

Jo, jag knäpper kort av/med skidor. Ingen har någonsin påstått något annat, allra minst jag själv i mina inlägg här ovan. Vi kör så här istället då: gillas smör eller margarin bäst? Är Jonas eller Jocke din bästa kompis? Gillas höger eller vänster sida bäst i soffan? Fil eller yogurt? Skit samma va? Precis.

Mattias_Fredriksson sa:
Jo, jag knäpper kort av/med skidor. Ingen har någonsin påstått något annat, allra minst jag själv i mina inlägg här ovan. Vi kör så här istället då: gillas smör eller margarin bäst? Är Jonas eller Jocke din bästa kompis? Gillas höger eller vänster sida bäst i soffan? Fil eller yogurt? Skit samma va? Precis.
okej nu förstår jag...:P
jag tar tillbaka det jag sa...

Enligt mig är det 60% dommarnas och 30% arrangörernas fel att det blev så.
Dommarna är INTE publikvänliga när det kommer till skidåkningen, det känns som å kolla på bakhoppning. Allt är likadant! Dessutom så riktar dommarna mycket på att saker skall vara inväcklade medans publiken vill ha stora trick, en sjukt spreadad sw cork 7:a ger iallafall mig mer än en fakie 1000 som vi såg 18 av på fredagen.

All creed till Jon och inte minst jacob som försöker sig på nåt annat.

Då kommer ja atomatiskt in på arrangörsbiten.
Eftersom detta inte är en Worldcup tävling så kan arrangörerna säga till att man tex måste byta trick så man kanske åtminstone kör 3 olika trick under en tävling. Även här kan arrangörerna ta bort dommarna helt och vara lite våghalsiga å låta publiken avgöra en del. Det finns självklart stooora risker med det här eftersom Jon och Jacob skulle ligga 1:a/2:a medans typ Martin Mishof skulle ligga absolut sist om han inte tog av sig skidan och satte den i någon blade:ares huvud. Eller nåt, ja vet inte fantisera själva haha).

Dom resterande 10% är ändå åkarnas fel, men vem kan beskylla dom, skulle inte du göra ditt bästa/minst spektakulära (med undantag såklart) för att vinna lite shtålar...?

/Erik

snowboardåkningen var nog roligare, men den va heller inte nån höjdare.. domarna borde ge mindre poäng om samma person gör samma trick flera gånger, då måste alla åkare ha ett stort antal trick i lager för att kunna variera sig och därmed vinna. om man nu specialicerar sig på att sätta switch bs 900 men inte kan någonting annat, kan man ändå vinna vilken tävling som helst, det tycker jag är lite fel.

Sen borde ju förståss en finländare ha vunnit snowboarden, som det ska vara..

Senast ändrad:
Såg iof bara snowboard men i allmänhet tycker jag att de e roligare att kolla på snowboard tävlingar. sen filmer då e skidor bättre. då e de mer chill. då e de inte 1080 1080 1080 hela tin som på skid tävingar., men ja snowboard tävlingar e nog roligare.

Tillbaka
Topp