.

pannkan62

Medlem
.
Tja i år hade jag tänkt köpa ny skidkläder och vet inte vad jag ska köpa av saga eller fd. Tycker båda är lika nice och priserna går bra och så men då undrar jag vilken som har bäst kvalla, varmast, och vad som går snabbast att skicka? Funderar på fd men har hört att det inte är så bra kvalité? Skulle vilja höra era åsikter om det och vad som är mest prisvärd:)

Senast ändrad:
.
first drop är lite dyrare men har bättre leveranstider
saga är riktigt fett men leveransen är förmodligen den sämsta av alla märken som tillverkar skidkläder.

har du tidspress - go fd, annars köp det som har bäst design enligt dig.

kvaliten är helt ok på saga, åkte i 30 minus förra året med underställ, en flanell och en tall t och saga jackan. fungerade prima.

.
Har en saga jacka, den är fett lång men rätt tunn. Inte åkt med den än så har ingen koll på värme eller kvalla.

Åkte med saga byxor i ett och ett halvt år. Frös inte en gång och då åker jag med shorts under:P
Fett bra kvalite.

First drop har jag ingen koll på:)

.
Lånar tråden lite men har tänkt att beställa first drop och exakt hur lång tid tar de typ? några veckor, en månad?? elle mer?

.
Kruxelidux_ninjamaster sa:
Har en saga jacka, den är fett lång men rätt tunn. Inte åkt med den än så har ingen koll på värme eller kvalla.

Åkte med saga byxor i ett och ett halvt år. Frös inte en gång och då åker jag med shorts under:P
Fett bra kvalite.

First drop har jag ingen koll på:)
shorts? originellt..

.
eftersom FD inte har så många år på nacken och min kompis stæll gick sønder så skulle jag nog gå før ett saga stæll. FD ær før delen heller inte varmare æn Saga...bådå ær tunna. Saga må vara tunnare men å andra sidan mer tekniskt.

.
Hur dåliga är Saga med leveranser egentligen? Det står att alla Pre-Order kommer skickas senast 30 November, kan man lite på det?

.
mmarcus sa:
Frostyz sa:
fan, kikade in first drop nyss och måste säga att deras kläder är sjukt cleeana :D
Håller med, men FD har bara två år på nacken, så frågan är hur kvalitén är jämfört med saga som har hållt på några år?
Man får väl ha det i åtanke när man beställer men alltså, tror inte FD är något spec. sämre än Saga. Priset är ju ungefär jämbördigt för de båda märkena och ett stort plus till FD är deras löstagbara ärmar. Gillar dom och man kan du få en lite mer varierad utstyrsel till ett billigare pris. Med löstagbara ärmar kan man ju även använda jackan som en väst.

.
ja beställde FD för några månder sen o tog den snabbaste frakten, då de lovade att de skulle komma fram efter typ 1 vecka efter att de skickats men vi får väll se om de kan hålla tiden :P Sen så vet man ju aldrig om de fastnar i tullen vilket kan försena leveransen :(

.
Lånar tråden litte.

Som ni vet så är både Sagas och FD´s modeller lite längre än andra jackor. Finns denna typen av jacka att få tag på i Sverige eller är man tvungen att beställa från utlandet. Är inte så sugen på en jacka ifrån typ boardstore eller junkyard när man åker skidor. Men man är inte heller så taggad på att betala sjukt dyra frakt och tullkostnader.

Priset måste naturligtvis vara inom rimliga gränser. Om någon vet något kan jag väl få ta del av eran imformation. Det skulle ju vara lite småtrevligt i sådana fall.

.
Lånar tråden litte.

Som ni vet så är både Sagas och FD´s modeller lite längre än andra jackor. Finns denna typen av jacka att få tag på i Sverige eller är man tvungen att beställa från utlandet. Är inte så sugen på en jacka ifrån typ boardstore eller junkyard när man åker skidor. Men man är inte heller så taggad på att betala sjukt dyra frakt och tullkostnader.

Priset måste naturligtvis vara inom rimliga gränser. Om någon vet något kan jag väl få ta del av eran imformation. Det skulle ju vara lite småtrevligt i sådana fall.

Tillbaka
Topp