8848 bra kläder?

HultEM

Ny medlem
8848 bra kläder?
Tjosan, har letat lite på forumet osv. men hittade inte mycket om 8848s kläder!

Någon som kan säga något bra / dåligt, de hade om jag kommer ihåg rätt GoreTex och är rätt billiga vilket i mina öron ekar prisvärt!

jätte tacksam för svar & åsikter!

8848 bra kläder?
Jag har ett 8848 ställ har inte provat det i snö än men jag överlevde när jag cyklade upp till jobbet när det ösregnade :P

bild på stället --> www.linder.be

Senast ändrad:
8848 bra kläder?
låter lovande =D! var inne på intersport igår och kollade, blev riktigt sugen för kläderna var ju riktigt snygga må jag säga.

8848 bra kläder?
Kläderna fungerar minst lika bra som de andra mer kända märkena på marknaden.
Har själv haft flera ställ genom åren och aldrig vart missnöjd.

8848 bra kläder?
har haft en 8848 skidjacka, och ja tycker den var riktigt bra..ingenting att klaga på.. den var iof ganska dyr, så kanske inte lika bra om dom är billiga.. det är bara och prova...

8848 bra kläder?
Jag har en Gore-tex xcr-jacka från 8848 som jag är riktigt nöjd med. Den klarade en väldigt nederbördsrik säsong i Kanada förra året med galans. Samma sak kan jag inte säga om mina värdelösa byxor från Everest.

8848 bra kläder?
Hehe sammanträffande, var inne på exakt samma sak, va också på intersport och kollade utbudet, 8848 hade riktigt schyssta grejjer faktiskt!

Sen om andvändarna här säger att det är så bra som det är, är det ju bara att slå till, ska iaf jag göra! :)

www.8848altitude.com

8848 bra kläder?
precis den tråden jag var ute efter. har även jag kollat på 8848-jackor. är det nån som kan säga nåt om jackorna med deras eget material A-tec? de är typ hälften så dyra som Gore Tex-jackorna.. Frågan är om de bara är hälften så bra också då. Finfina jackor iaf...

8848 bra kläder?
Jag har två stycken 8848-jackor. En av dom är dun, den är jävligt varm och bra. Sen har jag en skidjacka med. Den har jag inte kört något med ännu. Köpte den på 70% när ett Intersport hade konkursutförsäljning. :) Letar ett par byxor till nu bara.

8848 bra kläder?
Läste ett test om olika material, GoreTex XCR vann det.
Kostar en del men riktigt bra är det.

Vilken jacka som är bäst varierar beroemde på vad du är ute efter.
Men kolla att du kan öppna ventilation under armarna + har ett par bra bröstfickor du kan öppna utan att ta av ryggan.

Sen hade jag tagit en ofodrad så du kan bestämma själv hur varmt du vill ha det.

8848 bra kläder?
Har kört på ett ställ i 2 säsonger, håller fint. byxorna överlevde förra säsongen också. Satt det är rätt slitstarkt. Och jag hade inte goretex modellerna.

8848 bra kläder?
Har haft två jackor och ett par byxor. Gore-tex och Gore-tex XCR modeller. Knappar har släppt både på en jacka och på byxorna det var samma säsong som jag köpte dom på båda plaggen så allt för mycket slitage var det inte på dom för att dte skulle hända. Men i övrigt har jag varit väldigt nöjd med dom.

Senast ändrad:
8848 bra kläder?
Köpte faktiskt mig en 8848 skidjacka i förra veckan inför min kommande Kanada resa. Den är grymt snygg och skön. Jag hoppas den funkar bra uppe på högre höjder också. Om inte annat får jag ha den som regnjacka nästa sommar. :)

Tillbaka
Topp