Afterbang, k2 extreme eller armada alpha

anton-g

Ny medlem
TJENARE!!

Jag står inför ett svårt beslut i vinter, vilka skidor ska jag ha?!

Jag som är en stor man som nästintill bara befinner mig i parken har lite lätt beslutsångest över valet av skidor till denna vinter..

Jag är 190 cm 90 kg tung och undrar vilka skidor som kan passas mig bäst?
Gillar att glida runt inte dra de stora hoppen utan att chilla med butters å rails å nångång ibland flyga iväg i hoppet för att göra nåt medeltrickat hopp...

Så vad ska jag välja? Finns de nåt bättre alternativ, kom med tips:)

Afterbang ska ju vara mjuka och lekfulla har jag hört. K2 extreme och alpha är väl desto hårdare och mer till för hopp? Som jag förstått det.

om inte extreme skidan har blivit bättre tills iår så skulle jag aldrig köpa den..såg 3 st knäcka par på precis samma ställe framför bindningen på en vecka..så det skvallrar om produktionsfel!

Vill du ha prylar från Kina med tveksam kvalitet?
Eller låter det trevligare med högkvalitativa skidor tillverkade i Österrike? Välj Alpha2, 182 cm om du vill ha kvalitet.
Du gillar butters, kanske en mjukare skida än Alpha2 skulle passa bättre till dig? Då skall du satsa på AR6 181 cm, en skida du inte kommer bli besviken på.

Okej tack för hjälpen..

Funderar ändå starkt på afterbang, de halvtråkiga är att man inte har nån som riktigt teståkt de än vad jag har förstått?

Pizzaaugust sa:
Afterbang ska ju vara mjuka och lekfulla har jag hört. K2 extreme och alpha är väl desto hårdare och mer till för hopp? Som jag förstått det.
Vet du om afterbang är för mjuka för hopp elr bara om dem är mjukare än vanliga skidor?

jag har afterbang, har dock inte hunnit prova dom , visst dom är mjuka men att dom är byggda i 60% trä gör att dom blir otroligt vridstyva.. läst massor om dom och det sägs att dom hanterar stora hopp kanoners:) lycka till med köpet..

antonryding sa:
jag har afterbang, har dock inte hunnit prova dom , visst dom är mjuka men att dom är byggda i 60% trä gör att dom blir otroligt vridstyva.. läst massor om dom och det sägs att dom hanterar stora hopp kanoners:) lycka till med köpet..
vad jag vet så blir afterbang rockers efter stora hopp i många dagar, men jag är iofs bara onykter.

om du väger 90 pannor hade jag kört på alpha då den redan har en rocker och är hådare så du kan göra butters från början med din tynnggvikt.

Tillbaka
Topp