Aggressive inlines till nybörjare, hjälp!

kujanpaa

Medlem
Funderar då på att börja köra Aggressive inlines på somrarna. Har dock ingen som helst aning om vad jag ska ha eftersom jag är nybörjare och har aldrig åkt typ. Nya eller begagnade spelar ingen roll, bara de är så billiga som möjligt. Länka gärna till sidorna där man kan köpa. Om det är begagnat så får det helst vara i stockholmstrakterna!

Hjälp uppskattas!

www.skatepro.dk (fri frakt över ca 1880 kr )
www.powerslide.se ligger i stockholm
www.aggressivemall.com

3 bra sidor, första ligger i danmark, den andra ligger i stockholm, och den tredje i usa, välj å vraka !

om du är nybörjare kan du väl köpa k2. finns på intersport. e fett billiga också. funkar bra.

k2 fatty pro. finns att köpa på stadium/intersport.
lätt bland de bästa nybörjareskatsen som finns. flera proffs började på just dom inlines. dom är sjukt värda sitt pris. have fun!!!!!!!

kujanpaa sa:
k2 fatty ligger på 999, var rea på stadium. Är det värt det?
för 1000 kronor är det sjukt sjukt värt. köp dom!
glöm inte att om du vill börja lära dig att raila kan du plocka bort de två hjulen i mitten så att du får mer yta att raila på.

har ett par salomon team sl...eller ngt i den stilen hette dom i 27,5.. kan bli dina för ett fair pris..använda 1 gång.

Alla rollerblades TRS-modeller är grymma att börja köra på. Dom som superunknown länakde är riktigt schyssta, stoora soulframes och monsterdämpning. Enda minuset kan vara tyngden, men stabila som faen för en nybörjare.

peace

hollibob: Är k2 fatty nåt att satsa på? Dom är ju trots allt en femhundring billigare, kommer de funka för mig som nybörjare eller är dom totalt värdelösa? Hade självklart valt de lite dyrare och bättre om man hade lite mer cash, men nu är man ju tyvärr en fattig student.

Visst funkar de att köra på, men det beror lite på hur mkt du tänker åka. Du lär behöva byta upp dig relativt tidigt om du väljer k2. Snabbt räknat tror jag att du absolut kommer få ut massor för den femhundringen extra.

kujanpaa sa:
PNyberg: vad var nypriset? Om du kommer till Stockholm så inga problem. :)
köpte dom för 1500 men sedan satte stadium ner dom till 999....såattehh.. kan nog inte komma till estockholma I´m afraid. Så go for k2 grillorna på stadium ist...

k2 fatty pro är sjukt sköna skates, jag köpte sånna av en polare för en 500ing för massa år sen, galet nöjd!
nu har jag ioförsig växt ur dom å gett bort dom! haha men köp sånna, sjukt bra å börja på :)

Fatty är inget annat än skräp, förstår inte varför alla ska rekomendera dem? Är som att rekommendera ett par Fischer duke till en jibber...

Tjenare, lånar denna tråd lite :)

Jag har åkt vanliga inlines lite när jag vart mindre, men nu så ska jag antagligen köpa ett par begangnade Salomon av en kille för 700kr på fredag! De är i ny skick. Skit snygga och det är Aggressive inlines.
Så, har ni några tips som man kan börja med när jag har fått dem? Lite nybörjar saker man kan leka lite med? :)
Tips på att bli bra? Ja, säg så mkt som möjligt! :D
Vill gärna veta mer.

// JonteTK

Senast ändrad:
JonteTK sa:
Tjenare, lånar denna tråd lite :)

Jag har åkt vanliga inlines lite när jag vart mindre, men nu så ska jag antagligen köpa ett par begangnade Salomon av en kille för 700kr på fredag! De är i ny skick. Skit snygga och det är Aggressive inlines.
Så, har ni några tips som man kan börja med när jag har fått dem? Lite nybörjar saker man kan leka lite med? :)
Tips på att bli bra? Ja, säg så mkt som möjligt! :D
Vill gärna veta mer.

// JonteTK
Börja med lite enklare snurrar som 180 och 360 i luften.. Vad det gäller railandet så förelår jag frontsides (precis som man railar på skidor) och soulgrind. Soulgrind är när höger/vänster fot (beroende på vilket känns mest naturligt) ligger jäms med räcket (på längden) och vilar på soulplaten (den plastplatta som är på sulan av själva skon, på utsidan av skenorna) och vänster fot är placerad framför "soulfoten" i 90 graders vinkel, alltså på blocket mitt under foten som du använder för frontsides. Fötterna kommer alltså vara placerade som ett "T". Från soul/frontside är det lätt att lära sig en hel hög med andra trick och kombinationer. När du har koll på olika trick där man använder soulplatesen så är det dags att lära sig topside och farside, precis samma trick som på soulplatesen fast istället för att vila på soulplatesen så är det skenan som vilar på räcket, man vrider alltså foten över/förbi räcket... Kika på grindhouse.de osv, där finns tricktips

Senast ändrad:
ska köpa såna men undrar om det är svårt att träffa railen med dom? har hört att dom e hårda men stämmer det?

Jag tycker du ska leta några Salomon inlines,dom tycker jag är dom bästa nybörjar skatsen du kan köpa.Tyvärr är dom lite svåra att få tag på.Men köp inte några Usd,Deshi,Xjados,Razors ellr liknande.Dom e lite väl mycke för en nybörjare för min del

macke13 sa:
Jag tycker du ska leta några Salomon inlines,dom tycker jag är dom bästa nybörjar skatsen du kan köpa.Tyvärr är dom lite svåra att få tag på.Men köp inte några Usd,Deshi,Xjados,Razors ellr liknande.Dom e lite väl mycke för en nybörjare för min del
gammal tråd ... men har salomon ens soulplattor?. . jag har railat 3 gånger med ett par vanliga inlines, inte agressive. har tagit bort hjulen i mitten. Å det är lätt värt att köpa ett par razors etc. ist för salomon. .

lurifixx sa:
macke13 sa:
gammal tråd ... men har salomon ens soulplattor?. . jag har railat 3 gånger med ett par vanliga inlines, inte agressive. har tagit bort hjulen i mitten. Å det är lätt värt att köpa ett par razors etc. ist för salomon. .
salomon har soulplates kan jag lova! dom glider som fan och jag säger bara att salomon kan vara dom skönaste rullorna man kan ha.. antingen så köper man en widebody så blir soulplaten 2,5cm typ eller så meckar man på en dual plate så får du ungefär samma.

Vad ska jag köpa??? k2 fatty pro eller k2 fatty junior kids:/ och helst en bekväm och finns det någon svensk sida förutom stadium och intersport men intersport hade inga såna

Tillbaka
Topp