åka/hoppa switch

åka/hoppa switch
Jag har ett litet problem när jag åker/hoppar switch. När jag åker switch känns det naturligare att kolla över vänster axel men då måste jag snurra åt vänster också, men i vanliga fall så snurrar jag åt höger. Jag klarar switch 360 och 180 åt höger men det blir mycket större problem när man kommer till 540. Jag försöker att åka switch och kolla över höger axel men då blir det bara cp och jag tappar all kontroll.

Är det någon som vet va det beror på och har samma problem eller är det bara jag som är spec?

tack!

Senast ändrad:
åka/hoppa switch
Jo jag har haft samma problem, förra året kom jag mest sw 7 när jag kollade höger axel då vart det ju unnatural men iår var jag tvungen att lära mej kolla vänster axel för att kunna corka i switch:P så det tog typ den här säsongen för å lära mej de:D Det är bara att träna på att kolla över höger axel:D

åka/hoppa switch
woho har exakt samma "problem" jag snurrar åt höger vanligtvis men snurrar åt vänster switch eftersom jag kollar åt vänster blir lite svårt med corksen och så då

åka/hoppa switch
haha... jag känner igen mig till tusen. Känns as cp att titta runt höger axel och snurra runt vänster. Det mest störda med mig är nog att jag snurrar vänster regular och höger switch...

åka/hoppa switch
Jag hade samma problem.. men den här säsongen lärde jag mig köra fakie och kolla över vänster axel och nu känns det mer naturligt än höger.

åka/hoppa switch
jag hade de problemet jag me men då är det bara att ge sej f*n på att det ska gå att åka å kolla åt samma håll som man snurrar.. ett tips är att göra 180n åt feh håll när man vänder över till swich för då får man huvudet över rätt axel och då är det bara å sikta på kicken å slänga sej!

åka/hoppa switch
det är bara att öva i backen först och bli säker på att åka swich för det är inge smart å försöka ta ett bigjump swich om man inte klarar å åka så i backen.. bara att öva å öva å öva... det är krångligt men man tjänar på att traggla en dag istället för å alldrig lära sej

åka/hoppa switch
allt handlar om att öva, satsa på att öva i backen och inte i parken.. blir lite lättare att inte skada sig på det sättet.. har inte haft problemet då jag inte hoppat switch än mer än i små hopp men jag åker å andra sidan switch och kollar över vänster axel samt att jag snurrar åt vänster så.. men övning ger färdighet eller hur?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp