Åkduglig eller trasig?

elias23

Medlem
Åkduglig eller trasig?
Hej, ber om ursäkt redan nu för bildens dåliga kvalité.

Jag har ett par rocker2:er 108 13/14 och på ena tailen har "första" lagret släppt lite. Jag vet inte hur orolig jag ska vara. Borde jag laga? I så fall hur? Eller kan jag fortsätta åka på den. Bifogar en halv duglig bild.
Tack på förhand.

Åkduglig eller trasig?
Behöver nog inte ens vara särskilt långsamhärdande, så länge du har tillräckligt med tid att arbeta med det och det är flexibelt när det torkat.

Åkduglig eller trasig?
Vattendroppe sa:
Behöver nog inte ens vara särskilt långsamhärdande, så länge du har tillräckligt med tid att arbeta med det och det är flexibelt när det torkat.
Dvs vad man brukar kalla långsamthärdande :) Värm upp lagningen 3-4 gånger till ca 70 grader under härdningen också så blir fogen starkare iom att limmet bättre tränger ner i underliggande lager.

5-minutersvarianten blir för spröd och kommer inte att orka med att hålla ihop tippen. Det skakar rejält där uppe. Om skadan återkommer trots lagning skulle jag komplettera med en eller två skruvar med mutter med så låga och snälla skallar som möjligt. Ett annat alternativ är att försöka reklamera skadan. Det är inte helt omöjligt att Salomon är på gott humör och antingen hjälper till att laga skadan eller byter ut skidan helt.

Tillbaka
Topp