Mardin_123
Ny medlem
Åkt lite bräda, vill köpa egen för att slippa hyra
Skulle behöva lite hjälp!
Jag har varit och åkt snowboard en vecka nu och lärt mig åka samt börjat åka i parken.
Åker 1-2veckor/år. Funderar på att köpa ett bra set som jag kan ha några år.
Kommer nog mestadels åka i parken.
Vad ska jag tänka på när det gäller köpa bräda, bindningar å boots?
Kanske bara köper bräda + bindning då jag inte är säker på att fötterna slutat växa. Längden har jag kanske någon/några centimeter kvar så det spelar inte så stor roll.
Några direkta råd? Funderar på en del av brädorna på stadium.se då jag har en del presentkort och sånt där.
Bräda+bindning ska väl helst vara samma märke? Skorna spelar väl inte lika stor roll?
178cm
60kg
Storlek 43 i vanliga skor (hade 27.5 i Sälen nu men de kändes stora)
Vill gärna ha något som håller bra och som inte kräver väldigt mycket underhåll.
Ride Agenda eller Burton clash verkar bra för mig?
Är Warp factory bara billigt skräp eller det är något man kan köra på om man inte åker jättemycket och kanske inte ska ha det i många år.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Jag har varit och åkt snowboard en vecka nu och lärt mig åka samt börjat åka i parken.
Åker 1-2veckor/år. Funderar på att köpa ett bra set som jag kan ha några år.
Kommer nog mestadels åka i parken.
Vad ska jag tänka på när det gäller köpa bräda, bindningar å boots?
Kanske bara köper bräda + bindning då jag inte är säker på att fötterna slutat växa. Längden har jag kanske någon/några centimeter kvar så det spelar inte så stor roll.
Några direkta råd? Funderar på en del av brädorna på stadium.se då jag har en del presentkort och sånt där.
Bräda+bindning ska väl helst vara samma märke? Skorna spelar väl inte lika stor roll?
178cm
60kg
Storlek 43 i vanliga skor (hade 27.5 i Sälen nu men de kändes stora)
Vill gärna ha något som håller bra och som inte kräver väldigt mycket underhåll.
Ride Agenda eller Burton clash verkar bra för mig?
Är Warp factory bara billigt skräp eller det är något man kan köra på om man inte åker jättemycket och kanske inte ska ha det i många år.
Tacksam för all hjälp jag kan få!