Åkt lite bräda, vill köpa egen för att slippa hyra

Mardin_123

Ny medlem
Skulle behöva lite hjälp!
Jag har varit och åkt snowboard en vecka nu och lärt mig åka samt börjat åka i parken.
Åker 1-2veckor/år. Funderar på att köpa ett bra set som jag kan ha några år.
Kommer nog mestadels åka i parken.

Vad ska jag tänka på när det gäller köpa bräda, bindningar å boots?
Kanske bara köper bräda + bindning då jag inte är säker på att fötterna slutat växa. Längden har jag kanske någon/några centimeter kvar så det spelar inte så stor roll.

Några direkta råd? Funderar på en del av brädorna på stadium.se då jag har en del presentkort och sånt där.

Bräda+bindning ska väl helst vara samma märke? Skorna spelar väl inte lika stor roll?

178cm
60kg
Storlek 43 i vanliga skor (hade 27.5 i Sälen nu men de kändes stora)

Vill gärna ha något som håller bra och som inte kräver väldigt mycket underhåll.

Ride Agenda eller Burton clash verkar bra för mig?
Är Warp factory bara billigt skräp eller det är något man kan köra på om man inte åker jättemycket och kanske inte ska ha det i många år.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

varför går du inte bara och kollar i en affär med kunnig personal?dom hjälper dig att hitta det du vill ha

Samtidigt kanske det är lite svårt att gå och kolla i en affär där personalen försöker sälja det utbudet dom har, denna sortens frågor är ju bland annat vad detta forum är till för..

Jag köpte en bräda för inte så längesen. Hade inte heller åkt så mycket och kände som dej att det är bättre att köpa en bra bräda än att hyra sämre för dyra pengar.

Genom att läsa på detta forum så bestämde jag mig för bataleon evil twin. Det står mycket bra om den på forum och hör bara bra saker om den när man snackar med folk.
Anledningen till att denna är bättre än andra brädor är pga TBT vilket gör att brädan blir mycket bättre.
Så gå in på bataleons hemsida och läs lite
Så om du ska köpa en ny bräda köp en med antingen rocker eller TBT på då det ska vara det senaste inom bräd tillverkning.

ps. Burton har bara 2 brädor som har rocker.

Tillbaka
Topp