Alebacken 10/11

• Trådstartare Trådstartare FabbeH
  • Start datum Start datum
F

FabbeH

Guest
Alebacken 10/11
Allas våran favorit hemmabacke ''Alebacken''. Det är ju bara och bomba fullt div inlägg hur läget ser ut, om du har tänkt och säsonga eller någon annan fråga. Det hade ju vart fett och köra tävling eller session lite på sköj. Det borde ju inte vara svårt och styra upp.

Alebacken 10/11
En rekordtidig uppstart av snökanonerna! Vintern är här!
101123b1.jpg

Då var det igång här också. Sjukt najjs

Senast ändrad:
Alebacken 10/11
Tror inte den öppnar till helgen. Men till nästa kanske, vem vet. Dom borde ta tummen ur röva och lösa en mailadress.

Alebacken 10/11
Finns ju en flat down och en flat box där, man kanske borde ställa upp dom å hajka lite i helgen då. Ser ju ut att ligga endel snö så borde gå och bygga något skojigt också. Eller kör dom snökanonerna på dagen också?

Alebacken 10/11
Från hemsidan:

"Söndagen den 28 Nov hade snökanonerna gått 100 timmar. Allt flyter på enligt plan.
Den 1 december uppdateras denna sida igen med en lägesrapport om snötillverkning och pistning.
Håll koll på denna sida och bli först om att få veta när vi öppnar för säsongen.
Fungerar snökanonerna bra under veckan så kan det bli en rekordtidig premiär. Vi siktar på Lördag den 4 Dec men ett definitivt besked ges först dagarna innan."

Alebacken 10/11
Jag kommer försöka åka mycket i Alebacken i år! Ska ta å lära upp tjejen hur man tar sig ner på brädan å tänkte själv träna hopp å box :)

Vet nån när boxar och hopp kommer va uppe? :)

Alebacken 10/11
Var där i söndags tyckte jag såg några colour boxar där (kan ha varit dom gammla burton grejerna dom målat om, tittade inte så noga), om dom inte är uppe redan så står dom brevid backen så det är bara att bära upp dom å fixa det själv, kolla bara innan så dom inte är i vägen för pistmaskinen.
Dom pistade för fullt i söndags och det låg en hel del snö så dom öppnar nog i helgen så go shredd!

Alebacken 10/11
Okej låter ju riktigt fint detta!
Står nu på hemsidan att dem öppnar på lördag :-) sjukt nice!!
Fast du blir det att dra ut på boots-jakt så blir nog premiär på nån kvällsåkning i början av nästa vecka :-)

Alebacken 10/11
Yeeeees alebacken, någon som ska dit på lördag? Ingen av mina göteborgshomies åker skidor nämligen, ändå schysst försäsongsträning innan man drar till valdi. Och någon som vet om det finns hopp uppsatta? Eller boxar? Har skidabstinens så att jag får hjärtinfarkt.

Alebacken 10/11
Jag kommer infinna mig imorgon och jag vet att det finns andra ungdomar som kommer göra detta. Hopp kommer inte finnas uppe imorgon, boxar o rails vet jag inte, dock så tror jag inte det

Alebacken 10/11
okej man borde kanske chilla lite så man slipper vara tvungen att bränna pist, hade varit gött om någon som var där idag kunde ge en update senare

Tillbaka
Topp