alla dessa studsfilmer..

hyllengren

Aktiv medlem
alla dessa studsfilmer..
Okej, en gång för alla hoppas jag att vi kan komma överens om vad vi ska göra med dessa studsmattefilmer. Det har ju knappast undgått någon att freeride snart är överbelastat av alla dessa studsmattefilmer och att 63% av alla filmer på videogoogle är studsfilmer. Problemet är inte att jag hatar studsmattor, problemet är att ca 80% av alla filmer som läggs upp är JÄVLIGT dåliga. Majoriteten av filmerna innehåller dålig hoppning, dålig redigering, dålig kvalitet, dålig musik. Därför hoppas jag att vi nu kan komma överens om att de flesta(läs alla) studsfilmer som läggs upp på freeride bör:

¤Innehålla skaplig hoppning.(misty 5 är INTE skaplig hoppning)
¤Vara redigerade.(en text där det står: här ä min morsa som gör ett rövhopp" är INTE redigering
¤Vara varierade.(INTE samma vinkel hela tiden, INTE samma trick hela tiden)
¤Hålla bra(läs skaplig) kvalitet.(skippa videogoogle och digitalkameror med upplösning på 320*160 och 10bps)

det vore trevligt om dessa 4 punkter kunde accepters av de flesta freeridare/freeriders/?..
tack

alla dessa studsfilmer..
låter väldigt vettigt.. men sen skulle det juh va bra om vilmerna va:

Filmade med stativ och inte ihop slängda på 30 min bara för att lägga upp dom här!

alla dessa studsfilmer..
klart folk ska få visa vad de kan, men då kan de visa att de kan med lite redigering samtidigt förhoppningsvis..

alla dessa studsfilmer..
jag har skrivit en liknande tråd! OCH sen "hyllgren" vore det inte bra om alla DÖPTE filmerna ordentligt så det inte bara står "studsmatte film"!!?? det tycker jag!

alla dessa studsfilmer..
Men är ni allvarliga!
Man gör väll en film för att man tycker det är kul, spelar väll ingen roll om man är bra eller dålig. Hålla på och införa massa regler, nää.
Angående dålig musik så skulle jag vilja hävda att det är en smaksak.

Sen finns det ju en massa olika kategorier i forumet så whatever om en av dom blir spamade med studsmattefilmer, man måste ju inte kolla på dom.
Men jag kan hålla med om att det är roligare att kolla på en film, oavsett kategori, om den är bra redigerad.

Senast ändrad:
alla dessa studsfilmer..
Men om man bara gör det på skoj utan någon som helst substans bakom så behöver man ju inte heller lägga upp den!
Det behöver inte spela någon roll om man är bra eller dålig, så länge man har en väl genomtänkt idé har jag inga som helst problem med att titta på någon som kanske inte är så vidare bra på att hoppa...

Men bara slänga upp nån halvfärdig produktion med tråkiga klipp, kass musik (i den kategorin tillhör att använda samma musik som i alla andra filmer...visst dom kan va bra...men gör det personligt istället!), och dålig kvalitet (det finns faktiskt gränser vad som är angenämt att titta på).

Så Iron_Patrik...visst kan man göra en film bara för att det är skoj...men man kan ju faktiskt anstränga sig lite mer än vanligt om man nu verkligen vill lägga upp den för allmän beskådan!

alla dessa studsfilmer..
varför ska folk inte få lägga upp hur mkt filmer de vill? det är väll ändå upp till dig på om du ska kolla på den. att man bara får lägga upp filmen om det är "skaplig" hoppning är helt sjukt. alla kan inte vara proffs, det går inte. låt folk lägga upp det dom vill, men jag kan hålla med om att man ska lägga ned tid på redigering och kvalite i så fall, annars är det faktiskt inte värt att se på.

.

alla dessa studsfilmer..
men det är i fler än en "studsmatta film" tråd vi har sett att någon stolt unge lägger upp en film på deras nyss inlärda mistys och blir dissade totalt... lite dumt formulerat av mig i början men det jag menade var att om man lägger upp en film med dålig hoppning blir man sjukt dissad och det måste man vara beredd att ta

alla dessa studsfilmer..
Iron_Patrik sa:
Men är ni allvarliga!
Man gör väll en film för att man tycker det är kul, spelar väll ingen roll om man är bra eller dålig. Hålla på och införa massa regler, nää.
Angående dålig musik så skulle jag vilja hävda att det är en smaksak.

Sen finns det ju en massa olika kategorier i forumet så whatever om en av dom blir spamade med studsmattefilmer, man måste ju inte kolla på dom.
Men jag kan hålla med om att det är roligare att kolla på en film, oavsett kategori, om den är bra redigerad.
Helt rätt. Sen om man lägger upp en film på sig själv där man drar trick som 360 och misty 5 så måste det väl betyda att man är rätt stolt över det? Och kanske betyder att man är nybörjare på detta med studsmatta! Sen att dessa killar som drar dbl bf och 1080 ska komma och nervärdera dessa killar som är stolta över sin prestation.
Fan det är som att komma till skolan nästan då det är en massa krav på en och hur man ska vara och hur man får bete sig.
Jag tycker det är roligt att se dessa "noob filmer" där dom drar lite halvklassiga trick, men man måste ha överseende tycker jag och inte ta den slutsatsen att alla är lika knoddiga som er på att hoppa studsmatta.

Som t.ex. får inte jag lägga ut en cykel film där jag bara drar 50meters wheeliesar och 30cm höga ollies?

alla dessa studsfilmer..
Hermiknator sa:
Jobbigast är ändå när folk lägger upp sina "filmer" och skriver:
filmen är skitdålig

varför ens lägga upp den då?
helt sant, man borde endast få lägga upp seriösa filmer och när man gör nåt coolt trick o man orkar inte göra en hel film bara för det..

alla dessa studsfilmer..
mycket väll dt där mee redigeringen meen folk lär ju få visa vad dom kan vissa kanske inte kan mer än misty 5:a ju

Tillbaka
Topp