Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast du betalar ju inte mer hos ucpa, utan snarare tvärtom om man ser till vad som ingår. Skidhyra, liftkort, guide/instruktör osv ingår. Guiden är det som gör att ucpa är riktigt prisvärt.Anela sa:@Bjersing ja, har tittat lite, men är lite tveksam till att betala 3-4000 kr mer för UCPA än med andra om man reser själv (inkl. mat, flyg, transfer och boende). Är det värt det priset?
Lägg på liftkortet och att UCPA har helpension vilket det oftast inte är med de andra samt den stora fördelen med UCPA, instruktörerna, så har du en betydligt mer prisvärd resa.Anela sa:@Bjersing ja, har tittat lite, men är lite tveksam till att betala 3-4000 kr mer för UCPA än med andra om man reser själv (inkl. mat, flyg, transfer och boende). Är det värt det priset?
Anytime! Hör av dig om du har fler frågorAnela sa:@wertigo tack för tips![]()
På vissa center, t.ex. Chamonix, äter man inte lunch på centret men på morgonen får man göra matsäck som man äter till lunch. Baugette, sallad och lite snacks kan den bestå av.Anela sa:När jag sett på ucpa så har inte lunch ingått och det har det gör det inte på andra ställen heller, så om man bortser från instruktör så är priset bättre på andra ställenkan hända skidpaketet är billigare än snowboard på ucpa, i dont know
![]()
Sure, det låter ju väldigt trevligt. Själv har jag aldrig sett en sån resa för mindre än 13-14 om det ska ingå middag och frukost med, och inte vara extremt udda datum. Nu har jag aldrig letat såna resor själv heller men jag misstänker att ensamrum är dyrare också?Anela sa:Säkert, men kan man få flyg, transfer, frukost+middag, liftkort och boende till 10k på annat håll och bo ensam och inte bunkbed så tar jag det
Var? Jag är ärligt nyfiken!Anela sa:Säkert, men kan man få flyg, transfer, frukost+middag, liftkort och boende till 10k på annat håll och bo ensam och inte bunkbed så tar jag det
Vet inte vart eller hur du har tittat, men frukost,lunch och middag har alltid ingått de gånger jag åkt med UCPA, på vissa ställen (tex Chamonix) så äter man inte lunchen på centret men man får i alla fall göra baguetter på centret som man tar med på dagarna dvs fortfarande gratis lunch.Anela sa:När jag sett på ucpa så har inte lunch ingått och det har det gör det inte på andra ställen heller, så om man bortser från instruktör så är priset bättre på andra ställenkan hända skidpaketet är billigare än snowboard på ucpa, i dont know
![]()
Vi förväxlar nog sidorna. ? Hittar inte alls de priserna du nämner på dina och inte annat än att det alltid är helpension på UCPA, oavsett paket. Nyfiken även där var du hittat det. Några center som nämnts är det ju medhavd lunch men är nog bara Chamonix och Argentiere numera? Sen är det ju inte alltid offpist-grupperna väljer att ta sig tillbaka till centren beroende av var de befinner sig och väljer att inta lunch någon annanstans, alt tar med,(åkte off pist-program förra säsongen och åt medhavd en dag och på restaurang en dag) men det betyder ju inte att det inte ingår. Deras koncept är ju just att allt ingår.Anela sa:
Och hur blev det 3-4000kr billigare än UCPA? Lägg på för valutakursen och enbart halvpension också.Anela sa: