Alpresa

• Trådstartare Trådstartare Micke_Micke
  • Start datum Start datum
M

Micke_Micke

Guest
Alpresa
Hallå!
jag har surfat runt på alla resebolagssidor, men dom är så jävla krångliga så jag tänkte höra med er om era erfarenheter om vad en sådan här paketresa kan kosta där ALLT ingår, D.v.s. resa tor, hotell, liftkort & helpension är inräknat!

vad kostar en sån resa till t.e.x Val Diésere eller Val Thorens eller kanske St Anton!?

Mvh
Micke

Alpresa
Lionalpin brukar ha ruggiga priset på ospecade bussresor.. kom till ValThorens en vecka för knappt 3000:- exkl liftkort....

Alpresa
Jag tipsar också om UCPA. Allt ingår och det är jättebra. Att åka "skidskola" är inte så töntigt som en del tycker det låter. Man lär sig massor och är man bra är det mera guidning till bra snö än skola.

Alpresa
Bäst är Lanlgely Travel (www.langley.se, ....oj, reklam...). Under högsäsong ligger priset runt 6000 kr till t ex Val Thorens med flyg, boende på hotell, frukost och 3-rätters middag och liftkort. Priset beror på var och när du vill åka. Under lågsäsong kan du komma undan med ca 4600 kr. Kan meddela att maten hittills varit supergod. Himla bekvämt och man blir ju lätt trött på brasserad, fonduer och andra Savoyardspecialiteter. Langley ordnar andra trevliga turer runt alperna oxå som kanske kan vara något. (Jag borde få betalt för all den här gratisreklamen).

Ha det.

Alpresa
Jag ville bara komma med tipset att inte åka på en helpensionsresa utan ta det på halvpension... tänk på att du måste ta dig tillbaka till hotellet vid lunch varge dag annars.. det är värt att offra någon krona mer och äta "i backen" i stället. Då kan du fortsätta arbeta av det pistsytem där du befinner dig och inte ödsla värdefulla timmar på lunchen.
Som sagt ett litet tips bara!
Lycka till med resan och hoppas den blir underbar!

/Tobias

Alpresa
Kan inte säga att UCPA är bästa eftersom jag inte åkt med någon annan, men jag håller verkligen med tidigare inlägg om att de e bra ochbilliga. Ska du bara åka en vecka och accepterar bussresa så är det helt klart att rekomendera. Sköna bussar(sovbussar), bra guider, grym mat...det var helt enkelt grymt...

Alpresa
är det någon som vet om det finns nåt resebolag som har tvåveckors resor till alperna i vinter och om det inte gör det hur kan man göra för att komma ner så billigt som möjligt?

surf´s up!

Alpresa
Vill bara kommentera OttoO"s inlägg ang helpension då jag jobbar på ett av de nämnda resebolagen. (vet ju inte hur mycket reklam man skall göra...)
På de flesta av våra orter kan man vid lunch och fint väder ta med sig matsäck ut i backen för att slippa åka tillbaka. I Serre har vi t.o.m egen lunchrestaurang i backen.
När det är snöstorm, -20 etc är det ganska skönt att kunna kika in på centret för att värma sig, byta blöta strumpor, kläder etc, och så mycket tid missar man inte dessa dagar...Det börjar också bli kusligt dyrt på en del orter att lägga kronorna på mat i backen.
I och med att UCPA (hoppsan, där kom reklamen...) dessutom är franskt och kanske inte är kända för den optimala skidåkarfrukosten så är det ibland ganska gott att fylla på depåerna med en rejäl lunch.
www.ucpa.se

Tillbaka
Topp