Amplid?

Snowgod

Aktiv medlem
Amplid?
Är det någon som testat Amplid Infrablack eller Teddy Driver? Skulle vilja veta mer om dessa innan jag gör mig besväret att åka långt för att testa. Vore gött om någon som kört en hel del annat kan jämföra lite med andra lagg av samma typ. Vill ha nåt som funkar bra för stora berg och hög fart men ändå känns rolig och lättkörd/lekfull istället för styva macho-spett. Är för gammal för sånt nu och har alldeles för ont i knäna...

Amplid?
Har testat båda modellerna, som förövrigt är samma skida, bara mängden kolfiber som skiljer.
Infrablack är rejält hård, iaf fjolårsmodellen. Teddyn (som jag antar är samma skida som fjolårets "Royal Teddy"?) är lite mjukare dock. Dom är däremot så lätta så att man inte upplever dom som "spett". Mina erfarenheter av dom sträcker sig tyvärr inte längre än piståkning i Duved, så jag kan inte ge någon rättvis bild av hur dom fungerar på storberget, men lekfulla tyckte jag dom var iaf.

Amplid?
Hur funkar dom i pisten? Kantgrepp, fartstabilitet osv. är ju hårt och isigt och puckligt även på stora berg rätt ofta och mycket is-kockor och sten man ska väja för eller köra över.

Amplid?
Snowgod sa:
Hur funkar dom i pisten? Kantgrepp, fartstabilitet osv. är ju hårt och isigt och puckligt även på stora berg rätt ofta och mycket is-kockor och sten man ska väja för eller köra över.
Jag tyckte dom kändes helt ok i pisten, Infrablacken lider lite av sin låga vikt när det kommer till stabiliteten men greppet fanns där.

Amplid?
Tack. Låter ju vettigt. Låg vikt är ju inte så viktigt när man inte ska gå så mycket på tur. Ska definitivt testa. Synd att Teddy är så ful om den nu är både billigare och stabilare...

Har du kört nåt annat liknande och kan jämföra med t ex Scott P4, Gotama, VCT..? Är ju ungefär samma mått på alla men de känns rätt olika att köra.

Amplid?
Var väldigt nära att köpa en Royal Teddy förra året men bangade ur då den fått rätt kassa resencioner... plankig, stum och tråkig var genomgående det jag läste...

Amplid?
Låter illa. Vill ju ha roligt när jag åker. Har iofs läst bra recensioner på nätet oxå men man vill ju ändå vara effektiv när man testar och skippa de modeller som ingen tyckt om. Kanske ska satsa på ett säkert kort istället.

Tillbaka
Topp