Annex/Pinnacle 118 monteringspunkt

Slogen

Ny medlem
Jag har köpt ett par K2 Pinnacle 118 och funderar på monteringspunkten. Det ser långt bak ut när jag ställer binding/ pjäxor på linjen.

Jag har mätt lite och hittat att smalaste punkter på skidan korresponderar m linjen på topsheeten, så så sett ser det jo OK ut, men jävlar vilken lång nose man får om man monterar där. Är det någon som har annex från i fjol el pinnacle som har erfarenheter med monteringspunkten?

Jeg har montert mine Annex 118 3 cm fram. Det gjør skien litt mer leken og kvikk inn i sving. Masse fartsstabilitet igjen.

Ok. Det var det jeg mistenkte. Det ser helt merkelig ut på linjen. Man vil jo ikke ha følelsen av å väre passasjer til tuppene på skia :)

Om du monterar på "traditional" alltså -7,5 från Core. ( TC ) ser ut att vara K2 standard.
Så får du gissningsvis 80cm fram från tå bindningen? Det är väl inte så farligt långt eller?
Om man nu skall tro K2 så kör alltså Seth M.
+5 på sina PRO skidor.
Pep & Andy kör mitt +7,5 , men de dårarna kör ju mer baklänges än framåt ta mej fan...
Eller lika fort framåt och bakåt.

Skall tillägga att denna information kom fram när jag letade efter info om K2´s Pettitor 120 , men mitt syfte är rent puderbaserande och hade förmånen att prova just den årsmodell och skida i rätt miljö.

Nu är detta en manual förvisso , men det står en del saker i den som kan vara lite nyttiga kanske beroende på
intresse , men sid.55 är väl mer aktuell för dig. :

Your text to link here...

Ogi-June sa:
Om du monterar på "traditional" alltså -7,5 från Core. ( TC ) ser ut att vara K2 standard.
Så får du gissningsvis 80cm fram från tå bindningen? Det är väl inte så farligt långt eller?
Om man nu skall tro K2 så kör alltså Seth M.
+5 på sina PRO skidor.
Pep & Andy kör mitt +7,5 , men de dårarna kör ju mer baklänges än framåt ta mej fan...
Eller lika fort framåt och bakåt.
Bra länk! Takk!

Pinnacle är jo ganske annorlunda (låång noserocker, liten tailrocker utan twin) enn Pettitor (Lång rocker i båda ender och twin)

Jag satsar på att montera 2+ borde bli bra :)

Tillbaka
Topp