Antivirus mac?

s-eriksson

Ny medlem
Antivirus mac?
Tja!

Som de flesta vet så har användare med mac datorer ökat rätt mycket de senaste åren och med det så görs fler och fler virus till mac. Jag är inte så där jätte sugen på att få virus och undrar vad alla freeride medlemmar som kör på mac har för antivirus (om ni har antivirus)?
/Simon

Edit: det får gärna vara gratis :)

Senast ändrad:
Antivirus mac?
Kör med Mac men inte något anti-virus :/
Skulle vara surt om man fick virus.
Finns det några anti-virus program för mac???
Förutom apples virusbarrier (stavning)??

Senast ändrad:
Antivirus mac?
Jag har kört med mac i två och ett halvt år nu och aldrig ens tänkt på att skaffa ett virusprogram. Klickar på mycket, men aldrig haft några problem alls. Men fråga på nån sån sida så får du säkert ett svar.

Antivirus mac?
Alla som har Mac säger att det är så bra för att det inte finns några virus man kan åka ut för på mac. Om detta stämmer så skulle det vara onödigt med ett virusskydd.

Antivirus mac?
www.macworld.com

Tror bara det finns trojaner till mac som tydligen inte kan skada datorn, men skicka vidare till andra pc användare och på det sättet sprida virus. That's what I've heard. Källa unknown och jag kan inte ett skvatt om datorer så huruvida ni ska lita på mig är nog upp till er...

Senast ändrad:
Antivirus mac?
Jag har haft mac sedan 2004 och har aldrig haft problem med virus.

Jag anser att antivirus till mac är idag överskattat.

Antivirus mac?
Hos alla appleåterförsäljare så säger de att det inte finns några virus till mac :) Det tror iaf jag på

Antivirus mac?
knarr sa:
Hos alla appleåterförsäljare så säger de att det inte finns några virus till mac :) Det tror iaf jag på
Tillåt mig hånle!
Klart som fan det finns virus till Mac.

Men on topic; Att installera ett AV är som att installera ett virus. Det har en tendens att slakta både prestanda och användarvänlighet.

Antivirus mac?
sKraft sa:
njaa, överskattat med virusskydd om du går in på "vanliga" hemsidor och inte laddar ner massa skit
Jag pluggar till Nätverk och systemadministratör och kan väl säga som såhär ... det är väl lite "det man inte vet har man inte ont av" syndromet när det gäller virus...

Som att sitta i bilen i 200km/h utan bromsar, det är aldrig något problem förens dom behövs

Lika så med virus, du kan ha flera hundra trojaner på datorn men det är ju inte förens du verkligen drabbas av dom du känner att det va något problem.

Och ja, det finns virus till mac men inte i samma utsträckning men är man orolig så är det ju bäst att skydda sig

Antivirus mac?
Eftersom UNIX-basen i MacOS gör att du själv måste installera viruset i datorn (eller acceptera det med ditt adminlösenord), ingen bakgrundinstallation är möjlig, så är det tämligen säkert såvida du vet vad du installerar.

Antivirus mac?
Aldrig hört om virus för mac eller nån som fått det, ska vara svårt att göra till mac och att det inte finns typ.. Men vad vet jag, dock så har jag haft ca 3-4 olika mac datorer under kanske 7 år och aldrig haft virus så verkar inte som att det är nån fara!

Antivirus mac?
dsl-modem-condom,6-M-193342-13.jpg

Antivirus mac?
Ja har haft mac i typ 6 år nu och jag tankar klickar o installerar för fullt.
Musik film och till och med program via Limewire. Aldrig märkt av något virus...
Nu finns de dock inte så mycket kvar där men asså om inte jag har fått virus så får ingen annan de heller haha :P

Antivirus mac?
Kört mac sedan 1993, aldrig haft en tanke på virus. Och ja, jag har kört Windows parallellt sedan 1998, sicket skit... (på jobbet).

Snödjup

Tillbaka
Topp