Apex 37

Apex 37
Glömde säga en sak: Är 1:60 lång 50kg , vill ha en longboard som svänger bra kan göra lite trix och slajda lite och då har jag hört att apex 37 är bäst ?

Apex 37
linder sa:
http://store.originalskateboards.com/

kanske kan va något om du vill beställa från usa...

i värsta fall blir det tull/moms på brädan och frakten så säg tex (300+60)*1,227 (25% moms , 2,7% tull)

truckar isf är dom tre nedersta :) randals 180mm eller bear 852
jag fick betala 500 för frakt och tull från usa och det var direkt från original!

Apex 37
Kan ha lite fel här men är inte Original lite som loaded, alltså överpris?
Nu har jag en själv en loaded dervish som jag älskar och hade gift mig med om den hade vart ok i sängen, men jag menar bara att du kanske ska kika runt lite mer innan du väljer just Apex 37an för att du hört att den är bäst för att slajda och göra tricks, finns massa info här och på www.longboard.nu där du kan läsa om olika brädor.

Annars kan jag rekomendera www.sickboards.nl och www.longboardshop.de. Har vid flera tillfällen handlat från båda och det har gått mycket bra. Frakten brukar vara gratis om du handlar över 100-150 eur.

lycka till!

Apex 37
Rickmar sa:
linder sa:
http://store.originalskateboards.com/

kanske kan va något om du vill beställa från usa...

i värsta fall blir det tull/moms på brädan och frakten så säg tex (300+60)*1,227 (25% moms , 2,7% tull)

truckar isf är dom tre nedersta :) randals 180mm eller bear 852
jag fick betala 500 för frakt och tull från usa och det var direkt från original!
alltså, frakten är 60 dollar sen lägger du till vad brädan kostar och sen tull på 2,7% samt moms på 25%...

Det ska du alltid räkna med sen om man får det billigare så är det bara bonus men man ska alltid räkna med värsta fallet. Det är lixom lite lotteri men det är inget hemligt vad det kan kosta som mest ;)

Apex 37
Hej igen! vet var jag vill ha för longboard nu... Vill ha en apex 37 med r2 randall truckar (red springs kanske).

Alltså en vanlig apex 37 fast med r2 randall truckar och lila hjul. Om någon är snäll kan ni hitta någon sida med det eller kolla hur mycket det kostar på originalskateboards.com (svenska kronor).

Apex 37
Du kan köpa apex37an från longboardshop.de

Personligen så tycker jag att S8 truckarna är grymt skojiga. Svänger som bara faan:)

Gratis frakt från longboardshop.de. Tror att du hamnar runt 3k med randall truckar + orangatang stimulus 83A + Bones reds. Glöm inte skruvar och spacers föresten.

Apex 37
Tja Chris!
Jag tycker du ska köpa 37an med s8 truckarna! Min svänger helt otroligt bra och jag har s8. Jag kan slajda lätt och carva är väldigt kul. Den vobblar inte särskilt mycket i bckar som folk får en uppfattning om :)

Apex 37
hmm, vet inte vad jag ska köpa nu...Randall eller s8 truckar? Folk säger att s8 truckarna inte är så bra och går sönder efter 2-6 veckor. Du säger tvärtom

Apex 37
Nu har jag hittat var jag ska köpa originalskateboards.com

Trucks:Randall-r11 (180mm)
wheels:orangatang stimulus 70mm 83a (purple)
bearings: bones reds eller ?super reds?
Flex:Middle weight
Griptape: Hjälp
add spring: red (medium) tension

Verkar det bra, det är det jag ska beställa men behöver bara hjälp med griptape ...vad är det för nått det är ju redan en griptape på själva brädan liksom eller? svar snabbt tack! Ska man adda springs också /varför/varför inte?

Senast ändrad:
Apex 37
ChRizyBoOy sa:
Nu har jag hittat var jag ska köpa originalskateboards.com

Trucks:Randall-r11 (180mm)
wheels:orangatang stimulus 70mm 83a (purple)
bearings: bones reds
Flex:Middle weight
Griptape: Hjälp
add spring: red (medium) tension

Verkar det bra, det är det jag ska beställa men behöver bara hjälp med griptape ...vad är det för nått det är ju redan en griptape på själva brädan liksom eller? svar snabbt tack! Ska man adda springs också /varför/varför inte?
Den kommer med griptape på brädan! så som du ser på original får du brädan! fast jag skulle ändå köpa s8 truckrna, de har inte gått sönder på min :O det enda som kan gå sönder är ''wavecams''... de sitter i trucken och om den får för mycket belastning åt ett håll kan den spricka, går även att lägga till extra för några kronor. du kommer bli nöjd med black springs, jag kör med det! går att köpa till andra om du vill testa.

men köp s8 truckarna :) svänger sjukt bra och det är riktigt kul då!

Senast ändrad:
Apex 37
Randal truckar är minst lika bra så jag tar nog dem endå:( Men så ska jag ta no grip tape eller full black grip tape.

Eftersom jag tar randal truckar ska jag endå ta springs i så fall tar jag röda ifall jag ska det?

och så är s8 truckarna väldigt tunga:)

Senast ändrad:
Apex 37
ChRizyBoOy sa:
Randal truckar är minst lika bra så jag tar nog dem endå:( Men så ska jag ta no grip tape eller full black grip tape.

Eftersom jag tar randal truckar ska jag endå ta springs i så fall tar jag röda ifall jag ska det?

och så är s8 truckarna väldigt tunga:)
Vad är det du vill ha svar på?

Hur hårda fjädrar du ska ha till dina S8 truckar? Det beror ju helt klart på vad du vill göra och hur mycket du väger.

Apex 37
Longboard Trucks:Randal-R11 (180mm) ska man ta svarta kanske eller?
Longboard Wheels:Orangantang stimulus 70mm 83a (purple)
Longboard Bearings:Bones super reds
Choose your Longboard Flex (Don't exceed flex weights):*middleweight
Choose your Griptape:Full black grip (no laser)
Add Springs (Optional):inga ska köpa bushings nån annanstans istället det beställer jag när jag fått svar!

Senast ändrad:
Apex 37
det står "Add springs (optional)"
om du inte väljer några, så får du antagligen inte med några. Om man köper truckar nya får man alltid med stock bushings! (stock bushings = de som följer med från början). Att byta bushings är ett av de bästa och billigaste sätten att uppgradera sin bräda! ;) kör ett tag med de vanliga, prova andras brädor med andra bushings, känn efter som du vill ha mjukare, hårdare osv... Jag själv tycker att double barrel (båda bushingsen cylinderformade) är skönast, medans andra gillar barrel/cone, double cone osv.. prova dig fram, det är ändå så pass billigt! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp