Apocalyse snow??

AntonMonoski

Ny medlem
Apocalyse snow??
Jag har läst och fått för mig berättat att jag måste se apocalyse snow, det lär visst vara en fantasy monoski film från mitten på 80 talet, ingen som vet något om den??

Apocalyse snow??
Apocalypse I, II och III är legendariska filmer. Om du är såld på monoski blir du nog inte besviken. Nu har jag inte sett någon av filmerna på drygt 15 år, men snowboardåkningen av Regis Rolland fick många, däribland mig, att börja åka bräda i mitten av 80-talet. Åtminstone i Luleå där jag bodde på den tiden.

Jag har ingen som helst anig om hur man skulle kunna få tag på filmerna idag. Jag och några kompisar hade en halvdan VHS-kopia från Sky-Channel som en av oss hade hemma och jag tror inte jag överdriver om jag säger att vi tittade på filmerna över hundra gånger.

Jag kan tänka mig att Rossignol var en av de stora sponsorerna bakom filmen, för deras logga förekommer väldigt mycket, både på snowboards och monoskis.

Nu blir jag riktigt nostalgisk, jag tror att jag ska gå och sätta på "Snow Shredders" på videon och se Terry Kidwell åka quarterpipe 1986.

Tillbaka
Topp