är det för stora hopp i våra parker?

bergesa

Ny medlem
håller storleken på hoppen att ta död på parkåkningen?

många skidorter bygger så stora kickar att endast ett fåtal vågar åka i dom, i dagsläget börjar röda linjer att bli svarta.
Åre har visst tre stora kickar i sin svarta linje, så stora att många åker i röda linjen och även åkare som normalt åker svart/rött åker på grönt, så att dom som normalt åker gröna linjen i rödkullen inte vågar åka för att så många "duktigare" åkare är där.

ta en fundering på vem som åker i era parker alla Park crew

Våran back är så pissig att vi inte ens har ett enda litet grönt hopp.

Men det att anläggningar bygger större hopp varje år är sant dock tycker jag det är bra eftersom det finns större utval då. Plus att jag tycker inte att det spelar någon rolle vilken färg hoppet är bara det är skönt. Så skit i färgen på hoppet utan kör efter er förmåga.

jag håller med

vissa hopp är alldeles för stora för mig, dock kan det vara bra och kul för de som är riktigt duktiga... jag själv åker mest i de mittemellanstora hoppen skulle jag säga

däremot tycker jag att tex gröna linjer är för hårda.. jag tänker mig att de är till för barn som tycker det är kul att prova på osv, men ibland är de för stora för det och barnen vågar knappt lätta, vilket gör det jobbigt för dem som för dåligt självförtoende samt för andra som måste vänta på dem när de letar skidor osv..

små hopp åt småttingarna, de orkar väl knappast dra å bygga egna hopp antar jag? några mittemellan för medelmåttor som jag och sedan stora för de bästa =)

Åres park ser ut som den brukar göra, tre hopp med mellan ~12-20meters platå i svarta. ~5-10meters platå i röda och ~1-3meters platå i gröna. Så jag vet inte vart du har fått detta ifrån.

Det känns ju så, det blir större och större för varje år... och man hinner inte riktigt utvecklas då. Trots att kickarna och platåerna blir större så pushar jag alltid på mig själv att våga.
Förra året var det dags för mig att hoppa min första big jump som inte var så farlig.
I år ser parkerna överdrivet stora ut och det är ju lite läskigt, hehe.

När hoppen blir så stora så vill man inte göra nya tricks direkt och därför är att föredra att sätta alla trick lite säkrare.
Men jag vågar, jag hoppar alltid i alla hopp...

tbh är det väl ganska perfekt som det e nu? Är man noob får man köra i rödkullen helt enkelt

låt dom stora hoppen vara kvar för dom som vill ha stort, sen kan man väl bygga mindre hopp för folk som inte vill ha så stort

för stora? Neee.

Men i dom flesta parker finns det ju hopp för alla svårighetsgrader.
Sedan tex Kläppen har ju en Juniorpark för nybörjare..

är du * ? alla får väl åka på alla ställen. Eller ska man få behöva kvala in till den park som man vil åka i? :S whhhhaaaat.? en dag kanske man vill ta det chill och då åker man i rödkullen helt enkelt...! :/?

Men är de inte bra att stor del av nordens parker har olika linjer så alla kan åka efter sin kapacitet?

För att de ska komma ut svenks åkare behövs stora hopp(bra hopp) och bra tävlingar!
Det är det våra svenska anläggningar försöker bygga!
Man åker där man känner sig mogen för att åka, oavsett hur bra eller dålig man är!

Hoppen är bra lagon för all nivåer!

men snälla, dom flesta som parker som byggger stora hopp, bygger dom säkra, så att man inte ska göra sig så fett illa:) och om man inte satsar kommer man väl ingenstans? iaf inte framåt om det är det man vill:P svarta i bräcke är perfekta, man vågar mkt, stora landningar, men dom skulle kunna ha ett hopp i en backe bredvid som är lite större ändå, för alla som ska till exempel träna in till en tävling o vill våga ha kört tricket i ett stort hopp då. så man inte kan cork 9 i en rätt lite stort hopp, sen på tävlingen kommer värsta mega hoppet:P man blir bara skraj då ju.

hoppen blir inte för stora.. det är bara variationen som blir dålig

det finns jättestora hopp.. och jättesmå
man skulle kanske lägga nått mittemellan hopp också? så att mna kan gå från det till större..

för att börja i 8 meters hopp och sedan tvingas köra 22 meter är kanske inte de roligaste.. skulle ju va bra med nått mittemellan så man får känna på det..

det är där problemet ligger tror jag.. för hoppen kan inte bli förstora.. :)

sjukt sant där jeppe för stora hopp finns inte men det är hoppen i mellan storlekarna som är det otäcka har du precis drar ett 15 så är det ju inga större problem med 20 sen ju

jag tycker att visa hopp är för små för sin färg svarta är röda osv.

Senast ändrad:
men vi är ju efter, tänk på dom som kör backhoppning :O dom hoppar ju 120 meter :O :O :O

asssååå jag skulle lätt våga hoppa asastort lixom för det e så coolt, jag kör alltid i svarta eller, DUBB3LSVaRTaA pister och hopp, typ som väggen, den e fettbrant
yeeah!

I helhet så tycker jag inte att hoppen är förstora men sen finns det ju alltid mer och mindre extrema hopp. Förstår om dem som åker mycket i åre tycker att hoppen drar i väg lite för fort, vet att det finns folk som känner att dom måste åka MINST en gång i åre per sesong för att inte hamna efter, det var dock ett bra tag sen jag hörde det och det är ju många andra parker i Sverige som får upp hopp i samma strleksklass som åre nu.
Det är ju bra att hoppen blir större då mer airtime ofta medför att de bättre åkarna utvecklas mer och kan snurra t.ex 180 grader extra, samtidigt är det tråkigt för dem som inte åkt så länge och får väldigt svårt att hoppa in i svarta linjerna direkt men det finns väll nästan alltid gröna och röda alternativ också.

jeppenator sa:
hoppen blir inte för stora.. det är bara variationen som blir dålig

det finns jättestora hopp.. och jättesmå
man skulle kanske lägga nått mittemellan hopp också? så att mna kan gå från det till större..

för att börja i 8 meters hopp och sedan tvingas köra 22 meter är kanske inte de roligaste.. skulle ju va bra med nått mittemellan så man får känna på det..

det är där problemet ligger tror jag.. för hoppen kan inte bli förstora.. :)
det där var väldigt rätt! håller med

asså nä jag tycker tvärtemot, jag tycker alla dom anlägningarna som har park håller en jämn å fin nivå, det finns ju typ alltid ett eller flera små hopp som passar dom mindre erfarna, men dom får gärna bygga stora för mig :)

ju större desto bättre :P

Det ska finnas i alla storlekar. Ibland kan det vara roligt att se alla pro's hoppa i de svarta , hehe. Själv föredrar man nog lite enklare hopp, och de får självklart inte försvinna för att större hopp ska stå där istället.
Ingen går ju direkt på de stora hoppen när de är youngsters , så om det inte finns några små kommer ju ingen hoppa på de stora såsmåningom...

Tillbaka
Topp