Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
okej bra ska köra på det i vinterPatrik_L sa:Nej. Den är inte för tung. Den är grym speciellt i kombination med nya shizzo bindningen.
Hört att shizzo ska väga en hel del bara bindningen plus att den skulel gå lätt sönder?Patrik_L sa:Nej. Den är inte för tung. Den är grym speciellt i kombination med nya shizzo bindningen.
hur mycket skiljer sig griffon och jestern i vikt?Stepup sa:Nej schizon är inte så värst tung. Väger bara lite mer än vamliga jestern minns dock inte hur mycket, typ 300g paret. Har fått hem mina nu och dom verkar ganska stabila, kan dock inte veta än eftersom att jag inte åkt på dom.
Går de och åka djupsnö om man har monterat på corecenter?Hammarlund sa:Jester: 1.890 gr / 1.900 gr
Jester Schizo: 2.200 gr / 2.230 gr
Griffon: 1.790gr / 1.800 gr
Griffon Schizo: 2.150 gr
Info från Markers hemsida http://www.markerusa.com/jesterSchiz.php
Sen ska tilläggas att Jester väger lite mer p.g.a att det är mer metall i den vilket jag inte ser som något negativt.
Metall = hållbart. Kan ju vara att tänka på när man väljer mellan dom.
"Sen undrar jag vad core center är?" Det är skidan mittpunkt. Man monterar bindningarna där efter som detta leder till att skidan får bättre egenskaper vid åkning baklänges. Det blir även enklare att rotera skidan vid till exempel hopp eftersom du då har lika mycket skida framför som bakom foten.
"Vem har kört på Schizo? Ville prova den men var sjukt svår att få tag på förra året." Kan bero på att den lanserats i år och därför inte fanns på marknaden förra året.
Jo jag har förstått det med.. men vilka är dem oliak egenskaperna? hur ska man sammanfattaHammarlund sa:Har inte testa någon av dem så kanske är fel person att avgöra... Men efter att ha läst en hel del om dem känns det som att obseth har lite övertag enligt mig och mina erfarenheter. Men som sagt så har jag inte testat dem så om någon har mer info så är det bara lägga till och rätta.
Obseth har ju en kombination av lite rocker och lite traditionellt spann mittunder foten. Sir francis är som jag förstått ganska platt över hela skidan. Detta ger ju skidorna lite olika egenskaper. Men allt som allt är nog båda ganska bra allround.
Om alla svar i din andra tråd ( https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=57689 )inte gett dig sammanfattning nog kan man väll summera det hela med att: Vill du absolut ha en skida med rocker bör du köpa Obseth, men som Lee-nus skriver i den andra tråden är inte rocker ett måste för att en skida ska fungera utanför pisten. Detta leder till att båda skidorna är bra på ungefär samma saker. De vänder sig till ungefär samma användningsområde. Som K2 skriver på hemsidan Ca. 30% park, 70% Puder. Känner du att du är i den gruppen skidåkare som åker på detta vis funkar båda skidorna bra. Men om du åker mer park än offpist kanske du bör titta på en annan skida.Teufel sa:Jo jag har förstått det med.. men vilka är dem oliak egenskaperna? hur ska man sammanfattaHammarlund sa:Har inte testa någon av dem så kanske är fel person att avgöra... Men efter att ha läst en hel del om dem känns det som att obseth har lite övertag enligt mig och mina erfarenheter. Men som sagt så har jag inte testat dem så om någon har mer info så är det bara lägga till och rätta.
Obseth har ju en kombination av lite rocker och lite traditionellt spann mittunder foten. Sir francis är som jag förstått ganska platt över hela skidan. Detta ger ju skidorna lite olika egenskaper. Men allt som allt är nog båda ganska bra allround.
Okej! haha! JAg vet att jag har några trådar uppe eller så, men har satans svårt för bestämma mig! tack för all din hjälp i varje fall!Hammarlund sa:Om alla svar i din andra tråd ( https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=57689 )inte gett dig sammanfattning nog kan man väll summera det hela med att: Vill du absolut ha en skida med rocker bör du köpa Obseth, men som Lee-nus skriver i den andra tråden är inte rocker ett måste för att en skida ska fungera utanför pisten. Detta leder till att båda skidorna är bra på ungefär samma saker. De vänder sig till ungefär samma användningsområde. Som K2 skriver på hemsidan Ca. 30% park, 70% Puder. Känner du att du är i den gruppen skidåkare som åker på detta vis funkar båda skidorna bra. Men om du åker mer park än offpist kanske du bör titta på en annan skida.Teufel sa:Jo jag har förstått det med.. men vilka är dem oliak egenskaperna? hur ska man sammanfattaHammarlund sa:Har inte testa någon av dem så kanske är fel person att avgöra... Men efter att ha läst en hel del om dem känns det som att obseth har lite övertag enligt mig och mina erfarenheter. Men som sagt så har jag inte testat dem så om någon har mer info så är det bara lägga till och rätta.
Så om det absolut vill ha en skida som har rocker gå på Obseth. Den kommer funka bra.
Hjälper så långt min förmåga räcker till. Men kör du på Obsethen tror inte du kommer bli besviken... Var på alpingaraget igår och tittade på dom och måste säga att de ser riktigt trevliga ut. De hade blivit mitt val till vintern om jag inte kommit över mina Hellbent till ett så bra pris.Teufel sa:Okej! haha! JAg vet att jag har några trådar uppe eller så, men har satans svårt för bestämma mig! tack för all din hjälp i varje fall!Hammarlund sa:Om alla svar i din andra tråd ( https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=57689 )inte gett dig sammanfattning nog kan man väll summera det hela med att: Vill du absolut ha en skida med rocker bör du köpa Obseth, men som Lee-nus skriver i den andra tråden är inte rocker ett måste för att en skida ska fungera utanför pisten. Detta leder till att båda skidorna är bra på ungefär samma saker. De vänder sig till ungefär samma användningsområde. Som K2 skriver på hemsidan Ca. 30% park, 70% Puder. Känner du att du är i den gruppen skidåkare som åker på detta vis funkar båda skidorna bra. Men om du åker mer park än offpist kanske du bör titta på en annan skida.Teufel sa:Jo jag har förstått det med.. men vilka är dem oliak egenskaperna? hur ska man sammanfatta
Så om det absolut vill ha en skida som har rocker gå på Obseth. Den kommer funka bra.
Ja det lutar mer åt obsethen än sfb'nen.Hammarlund sa:Hjälper så långt min förmåga räcker till. Men kör du på Obsethen tror inte du kommer bli besviken... Var på alpingaraget igår och tittade på dom och måste säga att de ser riktigt trevliga ut. De hade blivit mitt val till vintern om jag inte kommit över mina Hellbent till ett så bra pris.Teufel sa:Okej! haha! JAg vet att jag har några trådar uppe eller så, men har satans svårt för bestämma mig! tack för all din hjälp i varje fall!Hammarlund sa:Om alla svar i din andra tråd ( https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=57689 )inte gett dig sammanfattning nog kan man väll summera det hela med att: Vill du absolut ha en skida med rocker bör du köpa Obseth, men som Lee-nus skriver i den andra tråden är inte rocker ett måste för att en skida ska fungera utanför pisten. Detta leder till att båda skidorna är bra på ungefär samma saker. De vänder sig till ungefär samma användningsområde. Som K2 skriver på hemsidan Ca. 30% park, 70% Puder. Känner du att du är i den gruppen skidåkare som åker på detta vis funkar båda skidorna bra. Men om du åker mer park än offpist kanske du bör titta på en annan skida.
Nej.Teufel sa:Hellbenten är som obsethen fast bredare va?