är rocker2 108 skidan jag söker?

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
Tänkte mig ett par nya skidor. Har skaffat bindnigar (ntn freedom). Har idag ett par 188 cm salomon 1080 gun s-lab tycker dom är helt ok men misstänker att dagens skidor är bättre på det mesta. Vill ha en skida till allt (framförallt toppturer i norden med fokus på utförsåkningen). Vill ha ett par lätta, lättåkta, lekfulla skidor helst begagnade till en billig peng.

Senast ändrad:
Ändrade innehållet eftersom ingen svarade... Tar gärna emot svar från åkare med fast häl också!

Så..lättåkt, billigt och lätt. Bur brett?långt?rocker?twin?
Din åkstil?Vikt?
Vilka egenskaper prioriterar du? När du säger lekfull menar du då snurra lekfull eller lösa (lätta att sladda ut)?

Du kanske får ett annat svar när du gett oss lite mer info..men tills vidare säger jag Völkl Katana 198!

Svåra frågor... Vad jag är ute efter är en nyare och bättre version av skidan jag har idag men liknande karaktär. Bredd = vad är den optimala bredden på en skida som ska funka till allt? har nu 100 hade 90 innan då borde väl ca 110 vara nästa steg? Längd = 185isch. Rocker: ja. twintip: ja åtminstone lite. Åkstil... är 30 och har åkt ganska mycket men numera mindre kör halvfort och gillar att svänga.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp