Arbor Cadence/motsvarighet?

manana

Ny medlem
Jag har nu letat sönder mig efter en Arbor Cadence 152 09/10 och det verkar inte bättre än att det enda som finns att tillgå är 149 cm eller ingen Cadence alls.

Frågan jag nu har är;Är det någon som vet var dom säljs, kan det funka med 149 cm eller finns det någon bra motsvarighet till Cadence? På herrsidan kanske?

Jag vill ha en freeridebräda som funkar i pist också.Inget skit, det ska hålla för hård åkning i stora mängder. Jag är 168 cm och väger 70 kg.

Svar skulle uppskattas galet mycket!

3 cm gör skillnad som flickan sa.

Det finns en 152a på www.boardshop.de Dock blir den lite dyrare än från rebelshop. Få fråga varför du vill ha just en Cadence? Inte för att det är något fel på den, tvärtom Arbor är grymt, men baserat på åkbeskrivningen finns det ju en uppsjö andra brädor som borde funka. Vad har du för skostorlek? Spontant så Never summer Infinity exempelvis. Du är ju nästan lika välväxt som mig så en killbräda i samma storlek kan nog funka fin fint bara du har fotstorleken.

Okej.. jag förstår ju inte ett jota tyska tyvärr, hur blir det med frakt osv, vet du det? Jag har kollat runt på många olika brädor men har fastnat för arbor dels för att ingen har något dåligt att säga om dem, cadence just för att den är tydlig i sin karaktär till skillnad från många andra märken som har så många olika typer av brädor att det blir svårt att få uppfattning om dem. Cadence verkar grymt skön i allmänhet och inte en bräda som alla andra har. Är dock inte alls omöjlig på andra förslag!

Jag har 39 egentligen, men 40 i mina salomonboots som är mindre i sina storlekar. Har kollat killbrädor, problemet är att jag är relativt kort och killbrädor ofta saknar kortare storlekar..

Har också kollat killbindningar eftersom jag behöver mindre flex än tjejbindningar oftast har. Kollat på Cartel, något du prövat?

Över 200 euro så bjuder de på frakten. Jag har beställt därifrån och det funkade. Tog tror jag 2 veckor få brädan. Dock är det nå förskottsbetalning och grejer.

Har själv en Arbor och är grymt nöjd. Tror Cadence blir utmärkt vad jag bara funderade på var om du ska ha en freeridebräda som också funkar i pist om du skulle välja något med mer taper för att få bättre puderflyt. Svårt hitta på damsidan tyvärr. Men som sagt så ett alternativ är ju neversummersbrädor, går fint beställa från england. Och inte måga som har dem här heller. Sedan har jag ju femtielva andra förslag också men de flesta är väl ganska svåra få tag i Europa och mer eller mindre omöjliga i Sverige.

Brädlängden (och flexen) avgörs ju mer av din vikt och åkteknik än längd. Men killbrädor i 152 kan väl inte vara svåra hitta?

Inte prövat Cartel och kommer inte göra det heller. Har klämt på dem, det räcker. Konsensus på forumet just nu är väl att det står mellan Flux och Union. Åker på Flux själv och är helnöjd. Men Doughboy kan hjälpa dig plocka en bra Fluxbindning, han dyker nog snart upp i tråden.

Jag rekommenderar ett par Flux Gem i storlek M. Eller om du vill lägga lite mindre pengar så köper du ett par Flux Super Emblem. De finns på www.boardlife.se.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp