Åre bussen från sthlm, Hur är det,?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
ja hur är det, är det chill?
1 e det bekvämt?
2 hur många pauser?
3 har man plats så det räcker i säterna?
4 mat på bussen?
5 8h och typ 15 minuter är det för segt eller funkar det?

nej jag vill inte åka tåg i dagsläget eftersom det tar lika lång tid och inte flyg heller för den delen!

TACK

Senast ändrad:
de är ju skönare att åka tåg ifall de tar lika lång tid.. på en buss sitter du bara still. på tåget kan du iaf röra dig lite!

ta tåget!

Filleee sa:
de är ju skönare att åka tåg ifall de tar lika lång tid.. på en buss sitter du bara still. på tåget kan du iaf röra dig lite!

ta tåget!
jo fast tåget e ju ganska dyrt tyvärr :( nu när jag kolla iaf

Bussen är ganska chill. Tror den tog en eller 2 pauser. Mat får du ta med dej själv. Säterna är sköna och man har stor plats. Dom visar även film hela vägen upp.

Jag har både åkt tåg och buss och tycker båda är lika bra. bussen är skönare att sova i om man inte har sov hytt på tåg.

Peace.

Hoven sa:
Bussen är ganska chill. Tror den tog en eller 2 pauser. Mat får du ta med dej själv. Säterna är sköna och man har stor plats. Dom visar även film hela vägen upp.

Jag har både åkt tåg och buss och tycker båda är lika bra. bussen är skönare att sova i om man inte har sov hytt på tåg.

Peace.
okej fett med najs

Det är chill och sjukt billigt, tror det är 2 pauser, först sundsvall för käk efter 4 timmar, sen pisspaus några timmar senare.. Åkte årebussen fram o tillbaka 4 gr förra säsongen.. Dom visade filmen Hitch samtliga gr, kan varenda citat...

Clabe sa:
Det är chill och sjukt billigt, tror det är 2 pauser, först sundsvall för käk efter 4 timmar, sen pisspaus några timmar senare.. Åkte årebussen fram o tillbaka 4 gr förra säsongen.. Dom visade filmen Hitch samtliga gr, kan varenda citat...
hehe okej najs det! skönt med pauser så det är bekvämare än en vanlig turistbuss eller?

Jag är inte imponerad av Åre bussarna. Tjuriga chaffisar som hivade ut Xbox väskan i en vid båge över parkeringen trots att vi påpekat innehållet 2-3 gånger.

Sen beror det väl alltid komforten på bussen på, om man är den som dricker whiskey eller den som sitter å stör sej på den som dricker whiskey.

jag har personligen inte åkt årebussen men jag tror inte du behöver vara orolig för att det ska bli drygt om det inte blir så mkt pauser. jag har rätt mkt erfarenhet av långa bussresor och efter mitt tycke så blir det mindre drygt ju mindre pauser du har. jag åkte själv buss från österrike till södra sverige i ett svep och det kändes sjukt mkt odrygare än när vi gjorde ett par stopp på nedvägen. så jag tor rinte du behöver vara rädd. se bara till att inte sova så mkt natten innan du ska åka. sov bort så mkt av tiden som möjligt så är det lungt. visserliggen sket jag i det när jag åkte ner till österrike och jag somnade när vi hade åkt i 40 minuter så det är ju från person till person.

jag hamnade med ett 20tal fulla lidingökillar när jag åkte bussen upp sist. det va dock nattbussen men ändå.

ett flertal av dem spydde redan vid tönnebro så sen va det ganska lugnt. öronproppar är att rekommendera om du vill vara pigg nog att åka dagen du kommer upp...

1 e det bekvämt?
det e som alla andra långdistansbussar! (det funkar att såva ner när man är trött)

2 hur många pauser?
en i sundsvall i ca 50min (stannar vid MAX och donken

3 har man plats så det räcker i säterna?
nja beror på hur stor man är men det är som en vanlig bussplats

4 mat på bussen?
dock inte men man kan alltid smuggla in lite mat om man vill!

5 8h och typ 15 minuter är det för segt eller funkar det?
det tar så lång tid att åka med buss eller tåg men det tar bara 45 min från arlanda till östersund och sedan 50min från östersund till åre

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp