Åre in summer

wolwerin

Medlem
Åre in summer
Hej!

Som nog alla vet så håller snön på att smälta här uppe i åre och det gröna gräset kommer upp och man hör fåglarna kvitra och alla cyklister kommer fram i tö lite försiktigt.

I detta inslag kommer ni att kunna läsa vad som kommer att hända i åre in summer och bara ren fakta som kan vara till hendig.

vi kan börja med lite event.

2-7 juli
Åre Mountain Games
Åre Mountain Games har bytt namn från att förut hetat Åre Äventyrs Festival, men det är endå samma grenar och adrenalinkikar och detta adrenalin eventet inehåller.MTB downhill callenge en riktigt fartfylld tävling på cykel men inte vill missa, Åre extrem challenge som innehåller paddling, bergslöpning och mountainbike och dem tävlande tästas verkligen på prov. och sedan wihite water och jag får beklaga men jag vet inte riktigt vad det är men jag tror att det är forspadling.

4-5 augusti
Nordiska mästerskapet i Downhill och 4X
detta får man inte bara missa! allt finns här härliga människor från hela norden, bra stämning, extra good mat, och adrenalinkikar och mycket mycket mer.
"Här går SkiStar in och sponsrar tävlingarna och kommer att erbjuda funktionärer som ställer upp under tränings- och tävlingsdagarna med boende och låneliftkort 3-9 augusti och de kommer även att erbjuda ett specialpris för de som vill stanna längre. Ett gulderbjudande! Här går det åt många funktionärer så det är därför jag söker hjälp från alla landsändar.

4 augusti, officiell träningsdag, samt en prova på tävling under eftermiddagen.
30 funktionärer

5 augusti, NM i DH
30 funktionärer

7 augusti 4X cupen
15 funktionärer

Om du vill bli en funktionär, kontakt
Carina Wallner: Spårvägen Cykel
Tel: +46(0)70-8213672
Email: wallner3@telia.com

6-12 augusti
Åre Mayhem festival
jadu årets höjdpunkt!!!!!!
vad mer kan man säga än att det är helt och hållet mayhem!

29-30 september
Åre höstmarknad
det är helgen som knyter ihop sommar- och vintersäsong med ett sprakande startskott. Här möter du regionens matproducenter, konstnärer och hantverkare på en slags skördefest med marknader, mataktiviteter, seminarier, tävlingar och kalas.

och som på vintern finns det liftar man kan åka upp i slipper man gå upp! hur skulle det se utt med människor skulle gå upp i backen men skidor och snowboards :P
här kommer kallendern men tider...och jag lägger bara till att åre bike park öppnar nu på fredag....
Åre Kabinbana
Dagligen 22 juni till 30 september 10:00-16:00
VM6:an och Hummeln
Dagligen
22 juni till 2 september
10:00-16:00
Fredag - Söndag 7 till 30 september 10:00-16:00
Åre Bergbana
Fredag - söndag 27 april till 17 juni 12:00-16:00
Dagligen 22 juni till 2 september 10:00-16:00
Fredag - söndag 7 till 30 september 10:00-16:00

nu kanjag berätta om minna favoritåk på berget som passa nog alla.
vi kan nog börja med tusenmetarn.
Tusenmetarn är en mjölksyre bana men får liksom ligga lågt i några menuter och det kan ta på dina krafter men det är roligt och tekninsk och alla kan nog komma ner från tusenmetarn.

helrajden:
helrajden är en fartfylld och tekniskt spår som dem som är lite mer anvanserade åkare ska tästa och den är HALKIG när det har regnat, hårt att trilla på annars e den helt underbar.

flinbanan:
flinbanan är nog allas favorit man kan bara ta det lungt och chilla i dem doserade velodromkurvorna och hoppa på dem hopp som kommer eller dem som vill vara mer säkra är det bara att kära förbi hoppen, eller så kan man köra gärnet och bara flyga fram och få vinden i ansiktet (otroligt skön känsla)

och för er som inte har tästar downhill/freeride kan jag ge er lite nybörjartips

LÄR DIG CYKELN: och börja lungt så du inte kommer in på HC första dagen

BROMSA MJUKT: med downhill/freeride cyklar används mäst så kallade hydraliska bromsar och jag låvar det tar stopp snabbt

STÄLL PEDALRENA HORISONELLT: det är för att du skqa få jämn balans på cykeln och det är stor skanns att du slår i marken om du inte gör det.

SÄNK SADELN du vet när det blir brant så kan man slå sig där man inte vill slå sig (vi killar vet :P)

HÅL DIG TILL LÅGZON: det finns bara expert och medlemsvåra backar på högzon.

HYR RÄTT CYKEL: downhill med crosscountry hoj är som att köra störtlopp med längdskidor

jag kan nog fortsätta att skriva men jag vil ju inte tråka ut er ^^

mer angående cykling kommer nog mer under maj månad^^

mvh//
wolwerin
keep it real.
komentera!

Åre in summer
jaha du mennar nog slope style området jag tror den öppnar när HELA lågzon öppnar och det är den 22juni så det är en bit kvar.

mvh//
wolwerin

Åre in summer
jaha det som är nytt för iår är ju den lätta leden från skutan så att nybörgare oxå kan åka ner jag tror det kommer att vara en blå led så det kommer at5t vara sjönt och jag tror den öppnar tillsammans med öppningen den 22juni

Åre in summer
Härligt! Äre gratis att låna hojj under freeride-helgen? Har för mej att man kunde låna på nåt ställe ifjol, men jag kan ha inbillat mej :S

Åre in summer
Jag kommer upp på onsdagkväll och ska stanna till söndag.. Förhoppningsvis hinner man cykla lite i de hektiska schemat.. Valborg blir i Uppsala

Åre in summer
okeej!
men har du fått reda på om man kunde hyra hojar nu till öppningshelgen? eller ska jag hjälpa dig med det?

mvh//
wolwerin
peace

Tillbaka
Topp