Åre - Resa - Priser

magnus07

Ny medlem
Åre - Resa - Priser
Hej Hej! Magnus här igen, undrar nu om hur Åre är under juletider? Vilka priser hamnar vi på om man skulle boka boende 3 dagar under julhelgen? Vilka alternativ har vi? Är Åre barnvänligt?

Tack på förhand!

//MVH Magnus

Åre - Resa - Priser
Om du åker till åre under jul så kan du räkna med att högzon är stängd, möjligtvis att gondoen är öppen, priser kan du se på www.skistar.com
Du undrar hur barnvänligt åre är, det beror på hur gamla barnen är men är det små barn så kanske du ska välja björnen som är mer barnanpassat och dom har säkert lägre priser oxå. Björnen är ju oxå sammanbyggt med åre.
Men är barnen lite äldre och är hyffsat bra på att åka så ska du definetift välja åre,
där det finns mycket mera åkning

Åre - Resa - Priser
Hej hej killar! Tack för alla tips! Jag tror att vi väljer Åre hursomhelst, tack igen!
Julhelgen är alltså dyrast?

//MVH Magnus

Åre - Resa - Priser
påsk och sportlov är nog dyrast, men det är då det är som bäst oxå

Åre - Resa - Priser
Hej magnus....

som landrin säger!^^

men om ni söker billigt boende så kan jag nog hyra ut något rum billigt till er men dock så får ni dras med mig^^ men jag är nog lugn...men som sagt som jag har uppfattat det så är din son inte mer en 10-11års ålder? och då är tegelfjäll eller björnen det perfekta stället för er. det är lungt men endå hela tiden i rörelse och finns lite små hopp som han kan utforska ^^

mvh//
wolwerin.

PS: kontakta mig lite senare angående boende så kan jag nog fixa något^^ och om ni vill ha barnvakt så är jag frivillig^^

Åre - Resa - Priser
Ehm.. Åre, Tegefjäll, Duved och Björnen är Åre alltihop.. gratis skidbuss i hela systemet för alla med liftkort.
Är ni bilburna så boka boende i den del där ni hittar det billigaste/bästa boendet.
Jul/nyår är i regel något dyrare än veckorna före/efter med jämförbar åkning. dock ej lika dyrt som under påsk/sportlov då åkningen är bättre och trycket efter boende är hårdare.

Reducerade liftkortspriser gäller i regel vid köp av kort gällande för enbart Duved/Tege under den del av säsongen då fullt pris tas ut.

Åker du till Åre så åk i hela systemet, då är det lättare att hitta något som passar just din åkstil.
Har du dessutom långt att resa för att ta dig till Åre känns det rätt bortkastat att bara vara i en del av systemet, i synnerhet då det kostar en del flis att vara där.. då vill man ju ha ut full valuta för slantarna oxå.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp