arets skidor

• Trådstartare Trådstartare FF
  • Start datum Start datum

FF

Aktiv medlem
arets skidor
Då borde du ha modellerna tillgängliga i butikerna nere hos dig? Här i St Anton reas många skidor kraftigt eftersom dom får in 05/06-modellerna nu. 04/05ans Gotama tex går för 399€.

Head lanserar en "ny" modell - Super Mojo, som i princip är en aning mjukare Monster 103:a med lite rundare och en aning uppböjd baktail. Håll utkik efter den!

arets skidor
Joye! Du gjorde min dag totalt, jag har längtat efter lite bra bilder på Völkls nya... MMMM Dogen... Sumo måste vara läskig att åka släplift bredvid!

arets skidor
det var inte lite modeller dom kör med nästa år. stämmer det att sumo matra och dogen är nya? dogen måsten välan va ersättaern för expression då va men behövs det verkligen ett steg mellan karma och gotama när midjorna är såpass lika: 87 95 105??? Fast salomon verkar ju göra samma sak, dock med sina 1080 så det är väl kanske trend att ha en hel bunt modeller och gärna jättefeta.

arets skidor
CarlH: det borde ju vara olika hårdhet och skärning på de olika tjocklekarna, annars har jag också svårt att fatta varför de gör så pass lika modeller...

//Blom

arets skidor
men herregud e du helt slut Joye? han har Head Mojo70, 2005/2006, inte 2006/2007, läs ordentligt! Sen så lägger du upp en bild Monster-skidorna, inte mojo-skidorna... ojojoj

arets skidor
Sumon verkar fet... men lite konstiga mått på den ändå. 125 bred och finns bara i längden 175? Vad är det tänkt att man ska använda den till? jibbning i 2m djup nysnö?

arets skidor
Carled: Ja, jag verkar vara lite slut just nu, vet inte varför ;)

freddief: läste någonstans att dom troligtvis skulle passa fint vid skogsåkning i canada, kanske stämmer ;)

arets skidor
Har inga bilder, men vet att nästa års B3:or (heter numera B4) är gröna. (Skitfula). Det ska i stort sett vara samma skida som årets plankor.

Dynastars legend-serie kommer fortfarande att vara oranga, dock med lite ny finish. Ser liksom lite "repade" ut. (Snyggt!) Båda legend pro skidorna (186 & 194) kommer att vara samma skida i år med 98mm midja (vilket de inte var i år).
Trouble maker får en ny svart design och kommer i en vit damversion, dock är det samma skida som innan. Dessutom lanseras de längsta längderna i tre olika speciallackeringar. En twintip med 90mm midja lanseras under namnet "big trouble" som ska konkurrera med Scratch BC, MoJo Mfl.

Det är väl vad jag kommit över i nuläget...

Tillbaka
Topp