Argentina i sommar? Någon?

Figgchen

Ny medlem
Ja.. då var man tyvärr hemma efter en go säsong i alperna, vart vänder man då blickarna mot om inte Argentina? Iaf om man är offpistknarkare som jag...

So far är vi två stycken som tänkt bege oss till någon fin liten ort, vet dock inte vilken... Någon som vill hänga med?

Om någon har lite tips på vad man ska tänka på inför resan så är ni mer än välkomna att dela med er av den kunskapen! :)

Fernie nästa år?

//Figge

Las Lenas verkar vara det som gäller. www.laslenas.com, kolla även www.skiandes.com.

Vi kommer troligtvis att göra chile i Augusti...

Patrik

Jag är påväg ner 21 juni! Vet inte mycket om vilket ställe, men det blir väl Las Lenas till en början.
När är ni påväg?

Jag har faktiskt varit en säsong i Las Lenas. Argentina är suveränt på massa sätt och Las Lenas är en upplevelse kan man säga. Kan helt klart rekommenderas! Dock kan man bli lätt lappsjuk eftersom Las Lenas verkligen är pyttelitet och byggt med avsikt att vara sexigt för rika turister i en vecka. Det finns INGA riktiga hus för vanliga människor. Gå in på hemsidan och se på mys-ljus-bilden, de husen du ser är Las Lenas, varken mer eller mindre. Nästa ort som det är nåt med ligger flera timmar med buss genom Anderna.. :-) Instängdheten gör ju dock att bummarna tvingas ha förbannat kul (i alla fall hade vi det!). Dyrt är det också, vilket kan ju komma som en sur överraskning om man hoppats på Buenos Aires-priser. Åkningen är ju väl värd alla aber jag rabblat upp, men beware, det blåser utavhelvette och Marte-liften är stängd typ varannan dag. När den är stängd kommer man ingenvart och får sitta i byn och stirra på varann eller dricka vin för 3 kr litern (det enda som är billigt i Lenas).

Jag ska absolut göra en säsong till i Argentina, men jag kommer nog inte att basera mig i Las Lenas utan snarare i Bariloche eller i nån av småorterna. Kanske inte riktigt lika het skidåkning precis utanför dörren, men mycket billigare och roligare i längden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp