Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då ska du definitivt ta Arv, Groomers är pist. El rey är lite som en budget skida eller vad man ska säga. Arv 175 blir perfekt. Eller ett par rossignol s5 i 178affe92 sa:30-40% park & 60% pist & offpist( puder).
Jag som är rätt kräsen vill ha en skida som är stabil, snabb och allround? Vilken är bäst ? Enligt armadas egna hemsida så sägs det att vara ARV. El rey har jag sett på ngn hemsida att det ska vara en gör-vad-du-vill-skida typ? & vad är groomers? typ hur bra den skär?
Annars så måste alpha vara bättre i pist också väll? Beroende på dess mått? Mer allsidig dvs? Jeppe?![]()
Fan vad övertalande det där lät! Ska nog kirra alpa 1 nästa vinterCharlieL sa:Alpha 1 är mjukare än vad alpha 2 är.
Lyssna på vad mike hornbeck säger:
http://www.armadaskis.com/product/skis/alpha_1.php
affe92 sa:30-40% park & 60% pist & offpist( puder).
Eh? ARV är en mycket smal allroundskida skulle jag säga. De där två citaten säger emot varandra.affe92 sa:stör mig ockaså över att dem är rätt så breda, ARV? Lite skillnad från fujative...
Ja, fast 95mm mot 83 gör nog en del. Även i nosen är ju arv 130mm, Alpha bara 113.CharlieL sa:Själv tror jag Alpha är bättre i pudret med tänke på rockern man har både fram och ba k på skidan vilket gör att man "flyter" på ett bättre sätt.
Jag tyckte den funkar grymt i pisten! Tycker inte alls den "breda" midjan gjorde den svår eller klumpig i pisten..affe92 sa:Har den inte lite väl bred midja? Fortf större bäryta.Men carving principen?
Asså, jag vill inte gå in och kidnappa tråden, men Utter, du fick mig väldigt intresserad av dessa Ross S3... frågan är bara om jag ska gå på 177 eller 186... jag är ju 178 i strumplästen och åker bättre än bra, men sämre än avancerat och inte mer än 2-3 veckor om året. Kan jag gå upp till 186 med tanke på att de är lite tip- å tailrockers? :SUtter sa:Exakt som Felix säger så är det en hel del mer bäryta på Arv även om Alphan har alvskotopparna.
Dom jag känner som kört Arv har alla prisat den. Tro du kommer bli nöjd med den.
Men jag säger det igen, varför kollar ingen på nya Ross S3? Mini S7 med i princip samma form. 98mm midja och jäkligt billiga.
Edit: 4995:- med bindning på skistore.se, samma pris eller tom billigare from tysken.
Carvingen har ju inte enbart att göra med vilken midja skidan har... det handlar ju om hela "timglasformen" på dem. Ett par skidor som är 78 i midja och 80 i nos och ända, carvar sämre än en skida med 100 i midja och 130 i nos och ända.affe92 sa:Har den inte lite väl bred midja? Fortf större bäryta.Men carving principen?
Jag tycker inte ARV "breda" midja var något problem i pisten.. den var varken svårkörd eller klumpig, jag tycker fortfarande du ska gå på ARV i 175cmaffe92 sa:Har den inte lite väl bred midja? Fortf större bäryta.Men carving principen?
hm... jag åkte förra årets alpha 1 och årets alpha 2.felix sa:Jeppenator: Har du åkt på både Alpha 1 och 2? Verkar ju råda lite delade meningar om vilken som är hårdast...