Armada JJ + Marker Duke = Dålig kombination!?

PNyberg sa:
Martok sa:
Lånar tråden lite, asså vilken är den största skillanden på rossi s7 och jjen mer än priset? ^^
Jaa..JJ är en jibbskida medan S7an är mer directional. Så monteringspunkter samt hur de beter sig switch är väl det som veerkligen skiljer sig.
Kan du utveckla directional? Hur skiljer sig monteringspunkterna? Är S7 ett självklart val om man inte jibbar?

Hur skiljer sig skidorna i flex, hur är de i uppkörd offpist. och om man vill båla på rejält bakom berget te.x och hur skiljer de sig åt i pisten om man vill ta några åk.

Martok sa:
Hur skiljer sig skidorna i flex, hur är de i uppkörd offpist. och om man vill båla på rejält bakom berget te.x och hur skiljer de sig åt i pisten om man vill ta några åk.
Dom frågorna kan du lät läsa dig till utan folks hjälp helt klart. Vet inte om du läser åka skidor. Men dem har skrivt bra om båda skidorna.
Men med av min efraenhet av JJ skidorna som jag själv har så är det en bra skida för alla som är kortare eller lika lång som skidan och inte väger jätte mycket.
En enkel skida som den bästa fortfarande kan åka på.

Jag turar med mina hellbent och det funkar alldeles utmärkt så länge du inte ska på några längre turer. Har inget problem med fäste pga rockern. Kör med duken på dom.

AKvS sa:
PNyberg sa:
Martok sa:
Lånar tråden lite, asså vilken är den största skillanden på rossi s7 och jjen mer än priset? ^^
Jaa..JJ är en jibbskida medan S7an är mer directional. Så monteringspunkter samt hur de beter sig switch är väl det som veerkligen skiljer sig.
Kan du utveckla directional? Hur skiljer sig monteringspunkterna? Är S7 ett självklart val om man inte jibbar?
Hehe..kanske lite snowboardterm där :P Men vad jag menar är att S7an är mer gjord för att kötta på rakt fram medan JJ är skapt för att man ska kunna åka och landa switch oxå. Det gör att skidornas karaktär skiljer sig väldigt mkt.

JJ + Duke funkar iaf riktigt bra. Turade halva förra säsongen med dem. Lite breda för långa turer kanske jag kan tycka men det lilla problemet är det värt för att de funkar så bra nerför sen.

Ang. tura med rocker;

har knatat med Spatula och secura fix. Funka hur fint som helst. (finns ingen anledning att det inte skulle funka) Det var inte en enda av dessa 20 åriga säsongare, med larviga carvinglagg och fritschi å annat skräp, som hängde med en annan 35 årig - sedan länge - skrivbordsslav

Förresten, carving är helt ute, nu är det anticarving som gäller

sebbaz sa:
lös ut ett par jester man
Dude-Man! The dudeski ska ju skitoura på den dær gnarradicala setupen maaaaaan.
Det blir totally whack om duden ska walka around med the heel fast in the ski you know dude!

So....DUUUDE ...gåkke!

Tillbaka
Topp