Armada Skidor

Alxhagst

Ny medlem
Armada Skidor
Hej,
Jag har kollat runt lite och är sugen på att köpa ett par Armada skidor, min fråga är finns dem på alpingarget i Stockholm. Och vad är priset på dem + bindingar på modeller som AR7 eller Alpha. Läste på en post att någon köpt armada där för 4500kr + bindingar vilket känns rätt orealistiskt då jag kollat runt på hemsidor där de ligger på 6-7tusen. Vore väldigt tacksam om någon vet detta eller kan ge mig tips på andra Armada återförsäljare

/Alexander

Armada Skidor
Tack för alla tips på återförsäljare, underlätta väldigt mycket.
hittade ett erbjudande på AR7 för 5295kr + Marker Griffon 12 10-11, någon som vet om det är skitbindingar så man ska ta ett dyrare paket, eller duger dem?

peace

Senast ändrad:
Armada Skidor
Marker Griffon är bra grejer, de tjuvlöser inte och dem är verkligen värda pengarna;) Men visst storebrorsan Marker the Jester är bättre men även dyrare. Ja skulle välja Griffon så länge du inte är nya Tom Wallisch. Men sen beror det oxå lite på vad du väger?? om du väger upp mot 80-90k så borde du kanske välja Jester ändå eftersom för att en bindning ska vara så bra som möjligt ska den va inställd på runt hälften av maxkapacitet.

Armada Skidor
tackar för responsen, okej låter som bra information. Klart man vill ha bra skit, men med Jester flög priset upp till 6300kr, Jag väger 75kg och är cirka 187cm lång. Så tror du jag klarar mig på Griffon med min vikt och 181cm långa skidor?, och nya Tom Wallisch är jag inte! ;>

Armada Skidor
www.sportstyle.se (vet inte om det funkar, annars försök med www.sportstyle.se/catalog) Dom säljer armada, bra pris också? Och dom kommer ta in 2011 kollektionen nån gång i slutet av oktober tror jag! Prata med \'Schulle\' här på freeride!

/Sebastian

Armada Skidor
Av: Klopare | Idag 21:21 Citera

tack för tipset, ska dem rea ut 2010 kollektionen? för de säljer dem till samma pris som skidbutiken gör för 2011 kollektionen

Pratatde precis med Hampus som har sportstyle.. Och han hade inga skidor från 2010 kollektionen kvar.. Men somsagt, han tar in 2011 i slutet av oktober tror jag.. och dom kommer ligga på c:a samma pris som på t.e.x. Skidbutiken skulle ja kunna tro :)

/Sebastian

Armada Skidor
Klopare sa:
tack för tipset, ska dem rea ut 2010 kollektionen? för de säljer dem till samma pris som skidbutiken gör för 2011 kollektionen :)
Pratatde precis med Hampus som har sportstyle.. Och han hade inga skidor från 2010 kollektionen kvar.. Men somsagt, han tar in 2011 i slutet av oktober tror jag.. och dom kommer ligga på c:a samma pris som på t.e.x. Skidbutiken skulle ja kunna tro

/Sebastian

Armada Skidor
okej låter underbart, då ska jag hålla ögonen öppna, tack så mycket :)
eRocklow: är du nöjd med alpha 2:an? i helthet och parken/offpisten? funderar på alpha 2 eller AR7:an !

Tillbaka
Topp