Hejsan,
välkommen v 6,just nu har vi fantastiska förhållanden,bra med snö och kallt.
Det kommer mera snö enl rapporterna i helgen,dom fick 1,30m i Kätnten och Osttirol i början på veckan.Tips som första dag kör lite uppvärmning på Ahorn,för att få igång benen,några åk till mittstationen sen nedfarten 6 km lång,
men inte för sent.Upptäck hela dalen enkelt med tåget,då får ni en fantastisk vecka.Jag bor här sedan 7 år och jobbar som skidlärare i Mayrhofen.
Tack, jag är taggad som tusan! Jo, jag följer några sidor från Zillertal på Fejan så jag har sett att det kommer snö. Det känns riktigt bra.
Tveksamt om jag vill lägga en dag på lilla Ahorn, jag hoppas att benen är igång ändå, har ca 15 åkdagar i bagaget för tillfället. Värre är det med mina 50-åriga knän som verkar leva sina egna liv med både bra och dåliga dagar under säsongen...
Förresten, om man vill ha lite skogsåkning så är det Hochfugen som gäller har jag förstått, men finns det lika bra närmare Mayrhofen också?
Och gärna tips på liftnära offpist där man har lite koll och överblick, eftersom jag åker själv så går det inte att bege sig ut på några expeditioner långt från liftsystemet.
Förresten 2. Skidlärare säger du, ger du privatlektioner eller hur ser din arbetsbeskrivning ut? Är eventuellt intresserad att ta någon lektion för att putsa upp tekniken lite (tror jag felbelastar knäna, eller så är jag bara gammal och slut som artist...).