[Artikel] Koenigsegg-skidorna

Redaktionen

Aktiv medlem
För er som undrar vilka skidor som följer med i Koenigsegg Ageras vinterpaket, Freeride har svaret: Extrem Freeway, direkt ur Åre Skidfabrik. Här följer leverantörsbeskrivningen av skidan du får på köpet om du betalar elva miljoner kronor för superbi

Läs hela artikeln:

Näe, jag tror inte riktigt på det här med rocker i pisten. Och vad ska man med en så bred skida till?

Fått för mig att extem slutat göra grejer, men här har dem ju hittat ett Spännande sammarbete! om man bara vill köpa bilen utan lagg vad kostar den då? ;)

Skulle nog inte vilja ha den bilen om jag ändå var i farten med att punga ut 11 millar på en bil... Skulle nog gå på en Reventón ist, även om Lamborghini bara gjorde 21 st varav 20 var till försäljning. Koenigsegg känns för seriöst på nåt sätt... sen att dom har kopierat Jons idé lite med takbox på en supersportbil är inte heller så kul kanske :P

Bra synpunkt Carled. 76mm midja och lite rocker blir ju en riktig storbergs-slaktare det. :P

Hade de kört Rax hade de kunnat korta ner boxen och bilen gått lite snabbare. :D

Fel inställning.
Här är bilen som följer med när du köper skidor för 11 mille ska det vara!

de kunde åtminstone kunnat sätta på en jester ist för griffon när man köper skidor och bil för 11 miljoner :P

Av: johanjc Igår 17:25
Jons idé lite med takbox på en supersportbil är inte heller så kul kanske :P

Så Jon har ensamrätt på den? Tycker för övrigt att även om lamborghini är snyggare, så sitter takboxen bättre på den här bilen. På Nissan är den ju bara förjävlig.

Av: jeppenator Igår 17:11
Fått för mig att extem slutat göra grejer, men här har dem ju hittat ett Spännande sammarbete!

Du om någon borde väl ha koll på det, var inte du sponsrad av dom!?

bilen verkar duglig med över 1000 hk och ska enligt koenigsegg toppa över 400 km/h men sen jävla lekstugan med skidorna och takboxen hade dom ju kunna skippa visst de är coolt men vem fan kommer åka på sånna skidor i backen de kommer ju ändå knappt vara nån som känner igen dom.

Innan vi börjar diskutera Koenigseggs skamlösa kopierande av JO's idé med att klämma fast en låda på en snabb bil kanske vi ska ta oss en funderar på vem den anonyme ägaren av denna Agera egentligen kan tänkas vara? ;-)

Hette inte ett par av dom första telislaggen från Extrem just Freeway, för en herrans massa år sen? Gammal skåpmat i ny design kanske som man slänger med "gratis" i detta lilla specialerbjudande :)

Snödjup

Tillbaka
Topp