[Artikel] Krönika: Gå på skidfest! Det blir kul!

Redaktionen

Aktiv medlem
jib-kr04-750x380.jpg

Jibberisch blev ivägskickad till den årliga skidfilmspremimären i Götlaborg och lyckades med konststycket att egentligen inte recensera de visade filmerna, utan istället förolämpa en krogvakt samt filosofera över en konstart belägen i utförsbacke.

Läs hela artikeln:

Man går inte på skidfilmspremiär i Göteborg för att kolla på skidfilm. Man går på skidfilmspremiär för att bli odrägligt jävla full bortom all orimlighet, leta efter
@jcm i mörkret i baren, bränna könshår, skjuta svartkrutpistol i taket, bli utkastad av vakterna, gå vilse på vägen hem och inte komma ihåg ett skit av detta när man vacklar runt på stan dagen efter och försöker hitta sin plånbok som man söp bort kvällen innan. Att du började tjafsa med en vakt ska med andra ord enbart ses som en framgång. Vad gäller resten, sorgligt. Var är Saucerboy när vi som bäst behöver honom?

jag sitter och småler hela tiden när jag läsar, och finner det tillfredsställande :)

Ge mig robusta möbler, ett liveband som skrålar kids hellre än bra, djupa pjäxhack i borden och flertalet tomma ubåtar/jägerbombs som trivsamt trängs på listerna som nån finurlig barägare har skruvat upp på väggarna.
Flanellskjortor, underställ eller nån fräsig t-shirt med ett tryck som berättar på vilket berg du åkt, alternativs nån snitsig slogan från sällskapsresan.
Då är jag nöjd, glad och lycklig.
I'm so stoked! It's light as a feather man!

"Varför är det så? När gick vi från Free Radicals och mustaschrock till neondräkter och skidfilmer utan någon sorts självdistans? ... Måste allting vara så pretentiöst? Och vem blir förste skidåkare att åka med en ”Huggies”-logga på ryggen? Vad hände med att åka skidor är kul och glass är gott?"

Bla Jon Olsson...
Men också alla andra idioter som vill göra karriär som skidåkare, casha in, köra dyra bilar och maximera profiten för sig själv och företagen inblandade i branschen.

@Glisseur huvudet på spiken. Eftersom gin@vodka 70/70 lyste med sin frånvaro och white russian inte serveras i akvarium så stannar nog
@JCM hemma. Grön chartreuse, glesbyggd, moped och vinterdäckspremiär med Robert Collin låter mer lockande än skidfilmspremimärer
@Jibberisch

/Leder

@Glisseur odrägligt jävla full bortom all orimlighet verkar ju åtminstone ha avklarats av personen med huvudet i IKEA-kassen? :D

(och innan någon frågar – nej, det var inte jag som var i IKEA-kassen, jag var inte i Geebeegee den helgen)

@Leder Ah, grön Chartreuse. Det var fan tider det när Derby de la Meije hade sagda afrodisiak som dryckessponsor ett år och serverade den per bricka i bästa Mr Ski-anda. Bästa festen jag nästan kommer ihåg att jag varit på.

Å andra sidan tycker jag det inte är så värst stor skillnad mellan ett gäng gräsrökande nordamerikaner iförda LED-dräkter och dom LSD-stenade clownerna på monoski i 80-talets absoluta höjdpunkt, Apocalypse Snow-trilogin. Hybris som hybris liksom. Det är mest musiken som skiljer sig åt.

låter som att du har nått medelåldern = man går ut på lokal men man vet inte varför + tycker att det var bättre förr + tror att det löser sig med lite öl + i brist på annat blir lite smådryg mot personalen
bittert? Det är bara att bita ihop och försöka igen.

Haha underbart! Tacka vet jag när åkarna själva blev utslängda och var tvugna att gång på gång planka in på sin egen premiär!

Skoj läsning som vanligt!

Förövrigt är det så att områden där personalen inte kan hålla uppsyn inte räknas som insynat område och därför får man ej förtära alkohol där. Så på krog toaletter får man enligt svensk lag inte dricka alkohol...
Fruktansvärt löjligt regel men nu vet du varför...

Ska vi börja åka bräda istället
@Jibberisch? Bärs och backflips liksom. På La Balme!

(författaren till kommentaren var inte människan som tyckte att en ikeakasse var lämpligare som filt än den varma vinterjackan som låg i påsen från början)

Jag kan i ord inte beskriva min lättnad att jag inte är ensam i detta. Tack.

Jag vill egentligen bara påpeka att jag inte satte ut för att förolämpa någon vakt. Jag hade blott aldrig råkat ut för detta fenomen tidigare och trodde som vanligt att vi, jag och vakterna, inte talade samma språk.
@Bjersing , tack för info! Är detta något lokalt Göteborgsfenomen? Aldrig råkat ut för tidigare. Trodde inte det existerade. Fortfarande chockad. Nästan.

@erik_lagg
Ja, det är ett jävla helvete att bli gammal. Speciellt när man börjar ogilla voicovers och glittertoppar. Men jag tackar för din uppmuntran. Jag ger mig icke.

@jarle
Ja, det är väl inget annat att göra? Blir ju rätt soft å lalla runt i sånna där sköna kängor också.
(När ska IKEA-mannen ge sig till känna?)

@Glisseur
Ungefär så. Jag har en sådan där krääämbrullé-brännare. När kör vi? Åre 12-13 dec?

alla fattar væl att de
@jarle som var ikea-mannen, tror han på fyllan tænkte nåt filosofiskt rætt och la sig i en fullændad filosofiskt anda under bordet.....

Som resident i Stockholm saknar jag konstant att vara dräggfull i storstäder. Det är fan bara på skidorter som man kommer undan med sånt.

Tror minsann att gubben Jibberisch gått och blivit gammel och fastnat i nån form av desperat behov av att känna sig ung och hip och hänga med de andra flanellskjortesäsongarna. The trångsynthet is strong in this one!

(Ja, det är jag som har vit skjorta på bilden. Min flickvän tyckte iallafall att jag var fin.)

Jag måste säga att jag känner igen mig i beskrivningen som
@Glisseur så smakfullt levererar. Jag tror fan, jag, till Åre 12-13 dec, tar med mig en Sambuca-telefon ... Eller två.
Länge leve Skidfesten! (och tack för läsningen
@Jibberisch)

Tillbaka
Topp