[Artikel] På jakt efter den bästa snön

Redaktionen

Aktiv medlem
Guidade reseupplägg i Alperna blir allt vanligare. De är dyrare än traditionell charter men lovar ofta mer. Är det värt pengarna? Här är en rapport från sex skiddagar i sex olika skidsystem på jakt efter den bästa snön.

Läs hela artikeln:

Visst låter det riktigt bra men skulle gärna vilja se pris uppgifter. Är det någon som åkt på en sådan här resa och vad tycker ni om det?

Om ni läser artikeln ser ni att det står mountainguide.se i texten. Ett tips är då att skriva in denna adress i adressfältet som ni hittar längst upp i webbläsaren. När ni väl kommit så långt borde det inte vara något problem att hitta "Best skiing at the moment" där det längst ner på sidan finns prisuppgifter. Lycka till!

14000 vad dyrt man får ju nästan samma för halva priset på ucpa fast då ingår all mat

deza>> det känns som du missade poängen lite. med UCPA ligger du kvar på samma resmål oberoende av snökvalité. Det mountainguide.se erbjuder är något helt annat.

Verkar vara värt pengarna då man inte har tid för att stanna mer än en vecka!
Skönt reportage...

av stain vbg: Visst är det super bra med guide, har varit på några resor från 2001-2005.Och prisnivån ligger från 8-14000 med 1-2 helikopter lyft, Jag åkte själv första gången och det mest positiva är ju att man träffar nya bekantskaper med samma brinnande intresse och man vet ju inte vad det för med sig i framtiden, Platser som jag besökt är LaThuie,Verbier, Engelberg och Stryn tidig sommar åkning. Åkningen är mycket bra på alla platser,både puder och bristande skare har vi haft, men som sakt det är Fostrande med variation, man få ta dagen i sin hand och bara vara glad....På resorna har det varit en del etablerade friåkare med som Extra guider,som delat med sig av sin kunskap. Och dom lokala guiderna har varit mycket bra,både svenskar som arbetar på plats och inhemska. Jag har träffat några sköna personer som jag har kontakt med, Vi är från Varberg-Sundsvall och Stockholm. Och vi har en helg i Åre v3 som vi försöker träffas och åka tillsamans. Nu är vi inte 20-25 längre?? men i sinet tror jag vi är kvar där när man får laggen under sig, Då skall det bara smattra under skidor och åkas puder ...... stain

Konceptet hörs riktigt ballt ut, fast jag håller med deza att du får ungefär samma upplevelse med U.C.P.A. Även om man är strandsatt på samma ort hela veckan. Moniteurerna hos U.C.P.A har en egen förmåga att hitta bra snö, hur dårliga förutsättningarna än är. Har för mig att de dyraste U.C.P.A resorna går på strax under 10 papp. Så frågan är vad som ger mest utdelning för stålarna...
Även Langley Travel har väl kört någon form för "ski-around-the-alps", är det någon som har provat detta? Pris?
Ha en fortsatt fin vinter!

- Veggur

Tillbaka
Topp