[Artikel] Prylnytt: Vårens måsten

Redaktionen

Aktiv medlem
Våren är här, mer eller mindre. Det innebär högre temperaturer både i luften, i snön och innanför kläderna. Här är lite pryltips som kan sprida glädje, trygghet och komfort i vårsolen.

Läs hela artikeln:

niiice! kul att man får se lite prylar man faktiskt inte lagt märket till :)

borde stå vart man kan köpa grejjerna också..?

Jag tror Extrem Schabrak kan kräva sin man/kvinna.
För med 120cm (!!) i midjan lär man inte lägga runt dem hur som helst.
(Det går ju åt en skaplig takbox bara att ta dem till backen!!)

*ler*

Schbrak kostar ungefär 9000:- här nere nästa år. Så priset lär väl bli lite högre i Sverige tyvärr...

Tack för att du sa till 120 centimeter ska givetvis vara 120 millimeter. Nu har jag ändrat.

Kan inte förstå varför Bergans har magnetstängning på klaffen över dragkedjan eftersom det då inte fungerar att ha trancievern där man skall ha den. Magneterna orsakar störningar hela tiden, enligt egna erfarenheter från vintern. VÄLDIGT dålig lösning av Bergans!

"...med bland annat en kärna i granit."
Årets tyngsta skidor? Hehe...

Det är snarare kolfiber i kärnan dock.

Dom röda byxorna surfar jag med :)
Till salu efter påskveckan eller nu om någon vill köpa.

Kör på ett par Hendryx Rhino Chaser som har 180 mm i midja och 17m r inga prolem att dra runt dem i pisten även om de är ämpade för offpisten.

Men det kommer att bli kul att testköra deras nya skida.

ps. de står 120 millimeter.

"niiice! kul att man får se lite prylar man faktiskt inte lagt märket till :)

borde stå vart man kan köpa grejjerna också..?"
Du har inte lagt märke till extrem vaaa :P

Nojlas: Ja se på fan, man lär sig något nytt varje dag. Konstigt iom att ortens(Disentis) pistörer/guider åker runt med Zai-lagg och turbindningar.

"Även en kommande puderskida med 120 millimeter i midja."

De får ju skynda sig eftersom det är en av "vårens måsten"

Utter: Ja synnerligen!
Det verkar bara vara den snordyra top-of-the-line skidan som har granitkärna, de övriga har väl träkärna antar jag...

Hursomhelst skulle det vara kul att testa en granitskida för 46 papp nån gång. :)

Extrems nya skida värkar vara riktigt mustig! Och idén är helt underbar, en fotbollsplan regnskog för varje par som säljs, vettigt sätt att rädda snön på!

Freerunner: Hendryx bredaste skida han har tillverkat har 132 mm i midjan och den har du inte kört på.

taistoaaltonen: Scott har magneter, Orage har det. Massa med märken har det. Så det är mer och mer förkommande kan jag lova dig framför allt nästa år..

utter: De andra Zai skidorna är ganska lätta! Men kass kvalite för dessa pengar tyvärr. Provkörde skidan med granit förra veckan. En ryss härnere hade köpt två par.

Idag 20:00 Av: DavidAhlander
Synd nog så hittar man (jag) inte väskan någonstans men finns 2 andra modeller att köpa i junkyard. SKitsemma

Dom två på junkyard är fulare en den på bilden där! den på bilden där är ju tvär läcker!

jofa hjälmen är rätt skön men pump grejjen är inte nödvändig den klämer åt på fel ställen. men kul tänk.

Tillbaka
Topp