Hmm? Jag svarade på en tråd, vilken agenda pratar du om? För att vara en forumvärd så är din ton ytterst otrevlig och passivt aggressiv. Om du nu vet vem jag är och vad jag hade för aktivitet på 10-talet så kan du antingen skriva det rakt ut eller i PM, snarare än sådana här töntiga svar. Skärp dig.
Får känslan att det är forumvärdens egen politiska agenda som avgör vilka debattörer som blir tagna i örat eller inte? Trådens ämne andas ju uppenbar kulturpolitik. Däremot tänkte jag att personliga påhopp (typ inlägget kl 07.31) är OT. Men visst, jag är inte moderator.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Allt jag skriver på FR är inte i egenskap av att vara moderator.
Moderatorärenden blir, på generellt grundlag, inte taget öppet i forumet. Det hanteras bakom kulisserna. Jag modererar aldrig innehåll som inte anmälts om det inte rör sig om uppenbara scams/spam/lagbrott - och eftersom anmälans-korgen nu är tom så verkar ingen ha tagit väldigt illa upp av det inlägget. Inget av C Ws ärenden bryter mot vare sig lag eller forumregler, så varför det tolkas att jag nyper honom i örat som moderator förstår jag inte helt...
I moderator-ärenden kör jag på SVT-principen - eftersom jag där blir kallad för fascist, borgarsvin, censur-hetsare, kommunist etc ungefär lika ofta av alla olika diskutanter från alla olika åsiktsläger lyckas jag nog OK med modererandet.
Inlägget har alltså ingenting med att bli tagen i örat av en moderator - det har allt att göra med att jag, Oscar, är jävligt trött på allt hycklande från C W. Att beklaga sig över att det "diskuteras politik" i ett skidforum i en tråd om Covid, tilltagen runt det och hur det kommer påverkas skidåkning för att sen inte ha några problem att basunera ut sina politiska åsikter i andra frågor gör mig arg. Och ja, speciellt eftersom många av de politiska åsikterna som C W ger uttryck för står diametralt motsatt till mina egna.
Att jag står långt från C W i många av frågorna som rör kultur, invandring och samhällsstruktur är inte så konstigt. Människorna som sympatiserar med åsikterna som C W, åtminstone tidigare, jobbat för att få representerat i riksdagen är samma människor som kallat mig saker som blatte, sandneger, judeskalle, etc; jagat mig på väg till/från bussen och hotat mig på tunnelbanan. Trots att jag är svensk medborgare, född i Sverige, har svenska föräldrar och den enda av mina mor/farföräldrar som inte är svenskar var min farmor, som kom från Finland under vinterkriget. Men det spelade ingen roll. Jag hade inte rätt hud/hår/ögonfärg för dem (åtminstone inte under sommaren), var inte tillräckligt intresserad av midsommar och hade (antagligen, baserat på jude-liknelsarna) för stor näsa.
Så ja, när C W börjar snacka om svenskar, vem som är svensk och vad svenskar får och inte får i Sverige har jag svårt för det - för C W (eller åtminstone de personerna som röstar på partiet som C W jobbat för) kommer aldrig tycka att jag är svensk. För dem är jag bara en blatte.
(Ironiskt nog är den enda som någonsin faktiskt misshandlat mig en person med invandrarbakgrund som kallade mig svenne-hora. Det är kanske inte så konstigt att jag flyttade till Norge, här är alla åtminstone överens om att jag är svensk.)
Tillägg: Dessutom blir det ju extra märkligt i och med att artikeln som tråden är kopplat till är att
folkvalda politiker valt att säga upp ett arrende-avtal, som sen återförhandlats. Och STF själva verkar själva också vara väldigt nöjda med utvecklingen. Det har
ingenting att göra med samers särställning som ursprungsfolk eller inte. Det har att göra med att folkvalda politiker tagit ett beslut. De folkvalda politikerna går utmärkt att rösta bort om man skulle tycka att det beslutet är felaktigt. Så varför dra upp något så irrelevant från första början? Då måste man ju, rimligen, verkligen vilja att politik ska diskuteras i ett skidforum. Eller ja, så länge det passar ens egna åsikter då.