Att följa förnuftet eller att följa hjärtat?

Chris-M

Ny medlem
det är frågan jag ställer mig. Jag står just nu inför ett vägskäl där jag kan välja att antingen åka till Alpe d´Huez där jag har ett säkert jobb som reseledare i vinter, eller dra till St Anton för att betala 5500 kr för att gå en kurs och få diplomet så jag får arbeta där som skidlärare i vinter. I St Anton är ingenting säkert, men där kommer antagligen min käresta att jobba i vinter. Jag har jobbat två säsonger som skidlärare i Sverige och snackar hyfsad tyska. Jag har inte tillräcklig budget för att klara av att bara bumma en säsong heller. Jag måste lämna besked imorgon bitti. Vad väljer man? Vad skulle ni valt i mitt läge?

jag skulle göra det jag helst ville. vilket skulle bero på, hur mkt gillar jag flickan jämfört med åkningen på det andra stället? är der värt att chansa?

det tyngsta argumentet skulle nog vara. var kommer jag att få bäst åkning??

inte mkt till hjälp men va fan...

anton pga tjej o att d e lite osäkert =)

sen vete 17, jag tycker båda jobben suger, man vill ju inte jobba dagtid ju !

jag försökte tänka ut ett enkelt svar till din fråga, men faktum är att det är en fruktansvärt svår sådan. att följa hjärtat kan tyckas vara det mest korrekta svaret, du vill antagligen inte vakna upp i Alpe d´Huez och ångra att du inte följde din flicka, då spelar det antagligen inte längre någon roll att du har ett jobb och en säkrad tillvaro. Emellertid vill du nog inte heller vakna upp i St Anton brevid din flickvän med sanningen hängande över dig att du inte har ett jobb och heller inget stadigt kapital. det kan förstöra den resan och i värsta fall även er relation.
så vad är svaret?
det tråkiga svaret är nog, som jag ser det, att du noga får väga fördelarna mot nackdelarna med båda skidparadisen.
vad är det värsta scenariot på båda orterna? i Alpe d´Huez kanske det är att olidligt sakna sin flickvän medan det i St Anton är att vakna upp utan jobb. vilket resmål tror du kommr ge dig störst erfarenhet?

jag hade antagligen valt St Anton. det kanske är en större chansning, men kanske också en större möjlighet till en väldigare erfarenhet.

och ett jobb kommer alltid bara att vara ett jobb. för mitt unga och naiva hjärta är en så länge en stark relation viktigare än ett sådant!

jag vet att det låter som mycket snack, men din fråga är rätt svår, du har antagligen tänkt det mesta av vad jag skrivit också men jag hoppas det kan ha varit till någon hjälp!

För tusan, där det finns hjärterum finns det ......, det kan oxå vara värt att testa er relation, vill hon ha dig eller dina stålar ;-). Alvarligt talat Anton e det som gäller, eftersom du antagligen kommer att ledsna på ensamheten efter en vecka och då börja fundera på hur din kära har det i Anton å vilka balla skidkillar hon täffar där osv. Nä för tusan det kommer säkert dyka upp nått till dig i Anton. Jag stack till Portugal med min käresta för nåra år sedan, vi hade tretusen spänn i fickpengar men överlevde på kärleken och äventyret i sex veckor, om man bara vill så hittar man jobb. (menar inte att jämföra Portugal med Anton, men fenomenet är det samma).

Löcka te.

Själv skall jag till Sälen 4 dec. var är snön??????????????????????

ALLA faar jobb som skidlärare i St Anton (om du kan staa paa ett paar skidor, och om du dessutom har erfarenhet är det 100%), saa "osäkert" är det inte att välja Anton). Det är ju dock ett kvalificerat skitjobb och stor-bossen för Skischule Arlberg är ett första klassens arschle (men smaabossarna kan ju vara helt ok), men St Anton är trevligt och därför tycker du ska köra paa det :-).

Alpe d´Huez! Ni tar helt enkelt en paus ett tag du och tjejen. Det kommer säkert slita på er relation om du känner dej osäker med pengar och sånt i St.Anton.

En sässong är ändå inte så lång. Men ni kan ju åka och hälsa på varandra.

Tillbaka
Topp