Audi skidor?

Star_nisse

Ny medlem
Audi skidor?
Igår kom farsan hem med ett par Audi skidor som han precis vunnit på lotteri hos en återförsäljare. Skidorna är av märket Elan, modellen tror jag, efter undersökningar på nätet, heter S08 Fusion.
Är det någon som vet något om dessa skidor, stämmer modellen, vad är de värda , vad är dom till för??

Längden är ca 175cm (ytterst lite kortare än mig).
Skidorna är helt nya, bindnigar skall vi få inom kort.

Problemet att utläsa modellen är för att det står Audi Quattro över hela skidorna. Det är ingen i vår familj som kan använda skidorna, så vi vill sälja dem omgående.

Är tacksam för all information.

Audi skidor?
om det är sådanna, så kan det helt klart vara nått.
Grafiken ser nämligen helt annorlunda ut. Jag tror att det står S08 lägnst ner, men det otydligt.

Audi skidor?
J_Lantz har gjort läxan. Precis som Google så fint länkar verkar skidan din far fått tag på vara en riktigt sjysst pistskida. Det är inte det värsta du kan få tag på, men en medelbra åkare skulle kunna ha roligt med ett par sådana.

En gissning är att skidorna är lite för mjuka för den riktigt duktige åkaren.

Men det är ack så svårt att skriva något vettigt om ett par skidor man endast läst lite om. (Det är ju årets modell, så jag tror inte att du gör något stor förlustaffär på att hålla skidorna under sommaren och sälja på hösten...)

//Dr. Snow

Tillbaka
Topp