Backflip och lincon i bräcke

Jag är sugen på att sätta backflip, ja sätter de lätt på matta. jag undrar om det är lagom stora hopp i bräckes röda del att testa de på?

Och om jag sätter den är det mycket svårare att göra lincon?

nja det går har sett flera köra back och sw back dära men ingen lincon ännu :D men back går det om du får nog med höjd... bor du i Åre??

hehe ja önskar ja gjorde de, men tyvär bor ja i skövde o här har det inte vart någon snö alls iår så jag har kunnat åka 5 dagar denhär sesongen

Jag har satt backflip i röda i åre och det var inte så svårt men testade aldrig lincoln då. Men har gjort lincoln i ett bc hopp förut och det e inte svårare än backflip...bara du sätter den på studsmatta och du har känslan så sätter du det....själv tycker jag lincoln känns lite skönare än backflip

ja gillar lincon bättre på matta också. men e de lungt med höjd eller måste man ta i mycket för att få runt den. jag är lite orolig för att underrotera den

Höjden e lungt, du behöver inte ta allt vad du har, lr det gjorde inte jag iaf.... första gången gick det bra men andra gången underroterade jag lite och då tog skidtoppen i men det hände inte så mkt, skidan löste ut sen gled ja nedför landningen...

asså höjden e hur lungt som helst, det bästa e om du gör det i första röda för där kan du som anpassa farten bättre än dom andra hoppen. för dom måste man ju ha fart med sig från dom andra hoppen för att komma fram....

ne de va i falköping. jag vågar fan inte. ja tänker att jag ska göra det jag laddar allt ja har och sen vågar jag inte. fast jag vet att om jag bara skulle slänga mej skulle jag klara det

e det mkt snö där?? i så fall kan du ju testa i ett BC hopp med mkt kick på ..... det e som bara att titta uppåt och rycka till lite.
men det e bara att göra som på studsmatta... första gången jag gjorde det landrade jag på nacke/huve sen testade jag en gång till och landade på skidtopparna sen klarade jag det... försök igen..

ne de e nästan ingen snö alls:( men jag vågar inte. när du skulle göra det första gången slänge du sej på första försöket då? eller tvekade du många hopp innan?

jag slängde mig bakåt sen stanade jag när jag var uppå ner sen landade jag på huve i typ 1m puder sen gjorde jag det tills jag satt den perfekt. men testa nästa vinter i ett puder/BC- hopp istället.

Jag testade det typ 20 ggr vardera idag, och landade på huvudet ALLA gånger :S Jag fattar inte... jag brukar alltid sätta det i Kungsberget, men det funkade visst inte i åre :S

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp