Backflip på studsmatta

Simpan_91

Ny medlem
Backflip på studsmatta
Skriver det här innan jag ska sova så kanske jag får nått svar till i morgon :P
Men iaf förra söndagen lärde jag mig backflip, satte det hyffsat bra, kunde göra backflip sen framåtvolt direkt efter. Men sen klarade jag backflip fint söndag och måndag sen när jag skulle hoppa igen på onsdag vågade jag bara inte göra det, som att jag aldrig hade gjort det förut =/ sen igår så "drog" en kompis runt mig så jag skulle få in känslan till backflip igen, men klarar det bara inte nu :S

Nån som har nån ide vad jag kan göra? har helt tappa lusten att hoppa och åka snowboard(hade planera att sätta backflip till vinter)

Backflip på studsmatta
nöta in tricket. de e inte svårt men.. börja om från början så kommer de och gå. ja gjorde samma sak förra sommarn vågade inte gö backflip på hela sommarn men sen så gick de as bra. sätter de på baken nu oxå!

Backflip på studsmatta
Mystiskt, vet inte riktigt vad du ska göra. Känns ju som det borde sitta i ryggmärgen vi det här laget. Men jag tror bara att du ska göra det och inte tänka så mycket på hur du gör det. Kanske inte var till någon hjälp men endå.

Backflip på studsmatta
De ända du behöve tänka på är att titta bakåt... och luta dig bakåt... du borde titta lite mer och studera hoppet innan du gör de...
tän bara på att titta bakåt så klarar du det...

Backflip på studsmatta
Nöta nöta nöta Och nöta tills det sitter klockrent... ändå tips ja kan ge dig så här på morgon/fyllekvisten ;D

Backflip på studsmatta
du en kompis till mig lärde mig det han sa att ja skulle börja göra rygg bakåt det gjorde jag ungefär en 30 gånger sen så kunde ja det försök me det .....

Backflip på studsmatta
gör sideflip och så gör du den mer och mer bakåt,tillslut drar du bara rakt bak.

Backflip på studsmatta
Det hände exact samma sak till mig förra sommren först landa ja det o kunde backflip men sen blev jag mitt i allt rädd att göra de o glömde hur man gör den. Då va det samma sak som att lära sig pånytt backflip. Ja väntade en tid o bestämde mig att göra de. Satte de på nytt på första försöket o nu kan ja de bergsäkert C:

lycka till!!

Backflip på studsmatta
Du sate ju front flip direkt efter så antagligen vänjde du dej mee att gö en flip framåt istället fö bakåt satt dt e nog därför:p

Backflip på studsmatta
HAHA men va faan grabben du har ju börjat tänka på konsekvenserna !

Gör inte de sluta tänka på de ; )

Backflip på studsmatta
Samma sak hände för mig. Ena dagen så satte jag den cleant men sen nästa dag så satte jag det inte.. Sen samma dag på kvälls sidan så skulle jag käka middag och efter middagen så gick jag ut och gav mig faan på att jag skulle sätta det och det första jag gjorde var att sätta det. Mysko som fan..

Backflip på studsmatta
tänk inte.. bara luta sig bakåt å ordentligt bak me nacken..
släpp konsekvenserna å bara titta runt.. alt prova side/ lincon å sen bak

Backflip på studsmatta
våga det handler bara om det.. tänk dej i huvet hur du gjordeoch sen är set bara att försöka..!! det kan inte bli mer än fel..

Backflip på studsmatta
Människan har "inbyggt" i sig att inte man inte ska landa på nacken(slänga sig bakåt) och bli förlamad, därför så kan det bli som det blev för dig, lite otur =(. Men om du nu ska ge dig fan på att kunna glänsa med en bflip så har jag några "basic" tips.

Hoppa högt! Tryck rakt dig upp och inte bakåt så du landar utanför , dra upp benen mot himlen, då börjar kroppen rotera tills du ligger med huvudet rakt ner mot marken, titta ner på marken och kroppen roterar runt. Voila! Lättast blir det om du börjar titta runt direkt men tänk på att inte slänga dig bakåt.
Handlar bara om att våga igentligen. Sen när du kan det är det bara att lägga på en oldschool stiffy eller något =)
Blev lite långt :S
Peace!

Backflip på studsmatta
jag harde samma problem , jag satte det sen börajde ajg banga och skit men sen drog ajg ut massa täcken och la på kanten sen vare bara börja nöta och ladda på , så nu sitter det igen:P

Backflip på studsmatta
något liknande hänge mig med. jag var typ bra på backflips sen började jag göra dom fel, landa typ på kanten hela tiden. det var först på ett studsmatte camp som jag vågade göra b-flipps igen.

Backflip på studsmatta
hänt samma sak här med.. efter något vecka bestämde jag mig för att göra det. jag hämtade massa kuddar o täken och la dom på matttan.. då vågade jag, eftersom det känndes väldigt safe då. sen gjorde jag ett försök igen utan.. då satt den

Backflip på studsmatta
Tja! Jag sätter framåtvolt skiiiit lätt har 100% kontroll. Sideflip e skit lätt bara de e rakt åt sidan sen kan jag ju sätta 360 front o sånt där. Men FYFAN vad läskigt det känns med backflip. Har peppat mig som fan sen nästa dag jag ska göra de känns det för äckligt. vågar liksom bara inte Flipa över bakåt :( Men om jag sätter den skulle jag fan blivit överglad XD

Backflip på studsmatta
Det enda som funkar för att du ska våga göra tricket igen, är att våga. Sen när du väl kan de så ska du nog nöta in de rätt hårt! :)

Backflip på studsmatta
Du kan låta en kompis slänga in madrass under dig när du ska landa det kan kännas bättre om man landar mjukt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp